حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

تلوزیون هوشمند با هوما باکس | Huma

آیا شما جزء آن دسته افرادی هستید که از تلویزیون غیرهوشمند و قدیمی خود به اندازه کافی رضایت دارید و تصمیمی به تعویض آن ندارید؟ و یا می‌خواهید با هزینه کمتری تلویزیون بخرید و انتخابتان تلویزیون غیر هوشمند است؟ نیازی نیست در انتخاب خود تعلل کنید و یا اصلاً لازم نیست تلویزیون قدیمیتان را تعویض کنید؛ احتمالاً نام اندروید باکس یا تیوی باکس را شنیده‌اید. این گجت برای شما بهترین گزینه است. با یک دستگاه کوچک و اقتصادی به سادگی می‌توانید از همه‌ی امکانات تلویزیون‌های هوشمند در هر زمانی که لازم داشته باشید بهره‌مند شوید.

در این مقاله از استارت آپ آنالیتیکس به معرفی یک استارت آپ ایرانی به نام هوما فعال در توسعه اندروید باکس ها میپردازیم و مدل کسب کار و سرویس های اون رو بررسی میکنیم.

به طور خلاصه اندروید باکس هوما تلویزیون عادی خانه‌ی شما را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی تبدیل می‌کند و شما را به دنیای محتواهای متنوع وصل می‌کند.

اندروید باکس دیزاین کلاب

امروزه یک پلتفرم به‌تنهایی برای مشتری جذاب نیست و برای جلب نظر مخاطبان باید ارزشی فراتر و کاربردی‌تر به مشتری عرضه کرد. از این رو سرویس‌های پایه شامل فیلم، موسیقی، مجله هوشمند، سوپرمارکت آنلاین و بازی‌های اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض برروی دستگاه های هوما نصب شده و به مرور این گستره خدمات وسیع‌تر و کامل‌تر خواهد شد.

دستگاه اندروید باکس چیست ؟

در پاسخ به تی وی باکس چیست یا همان اندروید باکس چیست به طور مختصر می‌توان گفت دستگاهی است که تلویزیون غیرهوشمند شما را به یک دستگاه هوشمند که همه‌ی قابلیت‌های اندرویدی را دارد تبدیل می‌کند.
هر دستگاهی که در درون خود اندروید داشته و بتواند به تلویزیون متصل شود یا به گفته‌ای دیگر، هر دستگاهی که android tv os را اجرا کند، یک اندروید باکس تلویزیون است.

کاربردهای اندروید باکس

همان طور که می‌دانید، اگر تلویزیونتان هوشمند باشد، یعنی تلویزیون شما قابلیت وصل شدن به اینترنت را داشته باشد، می‌توانید روی تلویزیون سیستم عامل اندروید را نصب کنید، با این وجود همه‌ی تلویزیون‌ها هوشمند نیستند و در عمل قابلیت نصب سیستم عامل را ندارند؛ اینجاست که کارایی اندروید باکس مشخص می‌شود؛ اگر تلویزیونتان اسمارت نیست و یا حتی تصمیم به خرید تلویزیون اقتصادی‌تر دارید، برای نصب سیستم‌عامل اندروید روی تلویزیون و دسترسی به خدمات آن می‌توانید از دستگاه اندروید باکس کمک بگیرید.

این گجت با وصل شدن به تلویزیون آن را تبدیل به یک دستگاه کاملاً هوشمند می‌کند. در نتیجه همه‌ی امکانات آنلاین در اختیارتان قرار می‌گیرد و همچنین به دلیل وجود سیستم عامل برنامه‌های اندرویدی آفلاین نیز روی دستگاهتان نصب می‌شوند و از طریق تلویزیون قابلیت دسترسی به آن‌ها وجود دارد.

[um_loggedin] اسمارت تی وی باکس امکانات زیادی را در اختیارتان قرار می‌دهد. در واقع ترکیب اینترنت و تلویزیون صنعت سرگرمی را تغییر داده است. دنیایی از فیلم و موسیقی را در ذهن خود تصور کنید، جایی که می‌توانید هر محتوایی را که بخواهید تماشا کنید، به هر موسیقی که دوست دارید گوش دهید و به‌روزترین و جذاب‌ترین گیم‌های مورد علاقه‌یتان را بازی کنید، آن هم نه در صفحه نمایش کوچک گوشی، تبلت و یا حتی کامپوترتان؛ بلکه با صفحه نمایش بزرگ، بدون محدودیت و باکیفیت تلویزیون!

از قابلیت های اندروید باکس می‌توان به اینکه شما می‌توانید در اینترنت گشت و گذار کنید‌، اخبار را بخوانید، خرید کنید، به مرور حساب‌های شبکه‌های اجتماعی بپردازید، ایمیل ارسال کنید و بیشمار امکانات دیگر اشاره کرد.

افزایش روزافزون مصرف اینترنت در کشور و افزایش سهم ویدیوهای آنلاین از کل مصرف اینترنت، نشانه علاقه‌مندی شهروندان برای تماشای محتوای آنلاین به‌خصوص ویدیو و فیلم است. به طوری که هر کاربر پلتفرم خانگی هوما به صورت میانگین روزانه ۵ ساعت زمان و ماهانه ۳۰ گیگابایت اینترنت در این پلتفرم مصرف می‌کند. گفتنی است، از این میزان استفاده، ۷۸ درصد آن اختصاص به تماشای ویدیو، فیلم و شنیدن موسیقی به صورت آنلاین دارد.

همچنین تماشای محتوای ویدیویی بر روی صفحه نمایش بزرگ همواره جذابتر بوده و کاربر برای محقق کردن این امر، راه حل های متنوعی را انجام می دهد.

هوما با ارائه پلتفرم خانگی بر پایه ی سیستم عامل Android TV و همکاری با شرکت های تولیدکننده و توزیع کننده محتوا این امکان را فراهم کرده است تا کاربر محتوای دلخواهش را به راحتی بتواند بر روی تلویزیون تماشا کند.

نمایش برنامه‌‌های تلویزیونی در بستر پلتفرم خانگی امری موفق و اثر گذار بر روی مخاطب می‌باشد. نمایش محتوای vod بر بستر هوما می‌تواند استفاده از تجریه کاربری مناسب بر روی پلتفرم را به مخاطب انتقال دهد و همین امر باعث وفاداری و استفاده بیشتر بییننده از محتوای بارگذاری شده است.

این همکاری به صورت های زیر انجام می شود:

  • ۱- انتشار و فروش محتوا در اپلیکیشن هوما پلی
  • ۲- انتشار و فروش اپلیکیشن اختصاصی همکار در اپلیکیشن هوما استور
VODپلتفرم های پخش فیلم و سریال
پلتفرم های پخش فیلم و سریال | VOD

بررسی سرویس های هوما باکس و مدل های کسب درآمد

  • مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

    ورود یا نام نویسی 🔗

    برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

    تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

    .:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

     

     

    [/um_loggedin]

    جمع بندی

    استارتاپ «هوما» با نام تجاری «فناوری و تدبیر هومان» سوار بر موج جدید تکنولوژی در دنیا، برخلاف شرکت‌های ارائه خدمات به گوشی‌های هوشمند که اشخاص را مشتری خود می‌بینند، خانه‌ها را نقطه‌ی هدف خود قرار داده است. هوما با طراحی یک ابزار اندرویدی خانگی تحت عنوان «هوماباکس» درواقع یک پلتفرم خانگی تولید کرده است. طراحی یک‌پارچه سخت‌افزاری – نرم‌افزاری متشکل از سخت‌افزار قدرتمند و پیشرفته و همچنین سیستم‌عامل سفارشی‌سازی‌شده Android TV، در کنار بهره‌گیری از قابلیت‌های هوش مصنوعی، هوماباکس را به عضو جدید خانه‌ها بدل خواهد کرد.

    هوما با داشتن دو محصول آماده سخت افزاری- نرم افزاری به مدت دو سال در بازار حرف اول را می زند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *