نمادشناسی در طراحی
رنگهای چندرنگ
مراحل طراحی و تولید ماشین های عجیب فیلم Mad Max
برای کشف راهحل از طبیعت بپرسید | AskNature
پلتفرم مبادله زبان
هواپیمای دوزیست
برگرکینگ هالووین
نقشه انفجاری
پارچه هولگرامی
در اولین سطح از مسیردیزاینر با مفاهیم اولیه مهم و کلیدی آشنا خواهیم شد و در مورد ایده پردازی، حل مسئله و کشف محصول صحبت خواهیم کرد.
در گام دوم از مسیر به یادگیری اصول، فرهنگها و لایف استایل دیزاینری خواهیم پرداخت. در این مرحله دانشجو بین استراتژیها و اصول کسب و کار کاوش خواهد کرد و اطمینان حاصل میکند که ایده او منطبق با قواعد و فرهنگ بینالمللی طراحی محصول توسعه پیدا کند.
سومین سطح از مسیردیزاینر شمارا تبدیل به یک طراح پیشرفته و مشاور فنی خواهد کرد. در هر بخش ازین سطح شما جزئی کلیدی از محصولتان را میشناسید و آن را بهبود میدهید. طراحی معماری محصول مهم ترین مرحله از فرآیند خلق محصول است. شما در این مرحله عملکرد، شکل، رنگ، تجربه و تمام جزئیات آن را لمس خواهید کرد.
هیچ محصول و سازمانی بدون مدیر و رهبری توانمند پیشرفت نخواهد کرد. مدیریت به معنای توانمندی در برنامه ریزی، سازماندهی و تصمیمگیریست. امروزه مدیریت خود رشتهای تخصصی و گستردهاس، ما در این سطح از مسیردیزاینر مدیریت را با تمرکز بر مدیریت محصول فراخواهیم گرفت.
بالاترین سطح از مسیر یعنی سطح پنجم، انتهای مسیر شما در سفردیزاینر شدن نیست… بلکه شروعیست برای خلق محصولات جدید با دانشی که آموختید. مهارت های طراحی محصول تا همیشه شما را به سمت خالق بودن و ایده پردازی سوق میدهد. در این سطح شما با انتخاب حوزه موردعلاقه خود شروع به عمیق تر شدن در آن رشته خواهید کرد.
سطح 1: “عضلانیست آماتور”
هدف: ایجاد عادت تمرین و افزایش اعتمادبهنفس در حل چالشهای کوچک.
ویژگی تمرینها: ترکیب دو مفهوم متضاد و خلق ایده جدید، تمرینهای ساده و سرگرمکننده، تمرکز روی ایدهپردازی و خلاقیت اولیه.
سطح متوسط: “عضلانیست پیشران“
هدف: تمرکز بر مهارتهای طراحی محصول و حل مسئله.
ویژگی تمرینها: ترکیب دو مفهوم متضاد و خلق ایده جدید، تمرینهای ترکیبی با چالشهای بیشتر، شروع استفاده از تکنیکهای خلاقیت واگرا و همگرا
سطح پیشرفته: “لیگ ستارهها”
هدف: تقویت مهارتهای تفکر استراتژیک و خلاقیت کاربردی در پروژههای پیچیده.
ویژگیها: تمرینهای چندمرحلهای با ترکیب ایدهپردازی و اجرا، تمرکز بر سناریوسازی، داستانپردازی و طراحی محصول نوآورانه، زمان هر تمرین: 30-45 دقیقه
پدرو آلمودار – ۱۹۹۲
John C. Maxwell(جان مکسول) نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی است که کتابهای بسیاری درزمینهٔ رهبری نوشتهاست.
I will never design a building before meeting the people who will use it.
Design is a conscious effort to impose meaningful order.
پدرو آلمودار – ۱۹۹۲
I will never design a building before meeting the people who will use it.
John C. Maxwell(جان مکسول) نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی است که کتابهای بسیاری درزمینهٔ رهبری نوشتهاست.
کتاب lean Analytics نوشته الیستر کرول ، بنجامین یسکوویتز
John C. Maxwell(جان مکسول) نویسنده، سخنران و کشیش آمریکایی است که کتابهای بسیاری درزمینهٔ رهبری نوشتهاست.
To find out the secret of the universe Think in terms of energy, frequency and vibration
به انگلیسی: Harmony به فارسی: هماهنگی، تعادل، چشمآشنا توضیح بیشتر: هارمونی (Harmony) مفهومی بنیادی در هنر، طراحی و موسیقی است که به هماهنگی و تعادل میان اجزا اشاره دارد. در...
به انگلیسی: affordance به فارسی: کارآیندی، توانش، قابلیت، کارکرد، کُنش مایه توضیح بیشتر: کارآیندی به معنای توانش، بیانگر تعامل بین شیء با محیط و موجود زنده است که به موجود...
به انگلیسی: Modular design به فارسی: طراحی مدولار یا ماژولار، طراحی پودمانی توضیح بیشتر: طراحی ماژولار به این معنا است که محصول به چند بخش تقسیم شده و عملکرد و...
به انگلیسی: By-product بهفارسی: محصول جانبی توضیح بیشتر: محصول جانبی فرآوردهای است که میتواند در کنار محصول اصلی بهطور ناخواسته تولید شود. در صنایع شیمیایی در واکنش و دیگر پروسههای تولیدی محصول جانبی وجود دارد. این ماده ممکن است...
آماده ای طراحی رو سنگین تر تمرین کنی؟ برای کشف محتوای جدید کاوش کنید. رد کردن
عناصرطراحی
در یک طرح مینیمال، از فضای خالی بهعنوان عنصر طراحی استفاده کن.
اگر بعد چندساعت کاوش، حس میکنی باید سنگینتر تمرین کنی…
اول کاربر، بعد زیبایی.
محصولی که زیباست اما استفاده از آن سخت است، موفق نمیشود.
عملکرد را بر طراحی اولویت دهید.
الهام از ساختارهای طبیعی میتواند منجر به طراحیهای نوآورانه و کارآمد شود.
آخرین دیدگاهها