حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید

بنیاد و اپلیکیشن SAY

انجمن‏های زیادی در دنیا با هدف کمک به کودکان کم‏‎برخوردار در حال فعالیتند که هرکدام با استفاده از روش‏های خلاقانه تلاش دارند شرایطی را مهیا کنند تا دوران کودکی که شیرین‎ترین سال‌های زندگی هر انسانی است با تلخی و در حسرت امکانات مختلف سپری نشود. در ایران هم خیریه‎ها و انجمن‎های زیادی وجود دارند که در تلاشند تا امکانات را از سطح پردرآمد جامعه به کودکانی که خانواده‎های پردرآمد و مرفهی ندارند برسانند. اما این خیریه‎ها نیز اغلب با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند و نیاز به‌حمایت‎های ویژه‎ دارند.

شرکت خلاق و نوآور «پندار آرا هوشمند» از سال 97 روی این نیاز خیریه‏ها تمرکز کرده است و با به کارگیری مهارت کارشناسان گروه، اپلیکیشن سِی (SAY) را به بازار ارائه کرده‏است. هدف این اپلیکیشن فراهم کردن امکان توزیع عادلانه دارایی‎های جهان در بین تمام افراد به ویژه کودکان است. در این مجموعه، کودکان تحت‌پوشش خیریه‎ها و انجمن‎های حمایتی به مردمی که مشتاقند کمک کنند و موثر باشند متصل می‏شوند و افراد می‏توانند به‌عنوان اعضای خانواده‎های مجازی کودکان آنها را حمایت کرده و نیازهای مالی‎شان را با خرید کالا یا پرداخت هزینه‎های اقلام غیرکالایی که به عنوان سرویس تعریف می‎شوند، برطرف کنند.

وب سایت رسمی: SAY

say دیزاین کلاب

SAY استارت‌آپی ایرانی با رویکرد مسئولیت اجتماعی است تا نقطه تلاقی تمام کسانی باشد که برای جهانی دوستانه‌تر تلاش می‌کنند؛ SAY با استفاده از تکنولوژیِ کوتاه‌ترین فاصله بین تمام کودکان جهان و جامعه‌ای آگاه خواهد بود.

روش حمایت از کودکان تحت پوشش در SAY

در اپلیکیشن سِی (SAY) کاربر می‏تواند کالاهای مورد نیاز کودکان تحت پوشش را بخرد؛ صرف نظر از این که آن کالا چه باشد. در واقع مجموعه‏ای از نیازهای کودکان مختلف در این بستر قرار گرفته است که هر کاربر متناسب با موقعیت مالی و تصمیم شخصی خود می‎تواند یکی از نیازهای مهم کودکان را برطرف کند. فرض کنید کودکی در آستانه رفتن به مدرسه است و کیف و کفش و لوازم التحریر نیاز دارد یا کودکی دیگر در محل زندگی‏اش یخچال ندارد در حالی که این وسیله مهمی برای او و خانواده‎اش به حساب می‎آید. نیازهایی مثل پوشاک، خوراک، هزینه درمان، هزینه‏های رفتن به کلاس‏های دلخواه و موارد متنوع دیگر بنا به تشخیص مددکاران کودکان شناسایی شده و بعد از تایید تیم سِی در اپلیکیشن قرار می‏گیرد تا کاربران بتوانند به‌عنوان عضوی از خانواده مجازی کودک، نیازهای او را تامین کنند.

نحوه عملکرد say

 ساختار SAY ساده است، شما وارد اپلیکیشن می‌شوید، لیستی از کودکان مشاهده می‌کنید با جنسیت‌ و سن‌های مختلف، با کلیک روی نام کودک داستانش و علاقه‌مندی‌هایش را با زبان شیرینی می‌شونید. مثل داستان سیروان ۱۳ساله.

say2 دیزاین کلاب
سیوان از آرزوها و علایقش گفته است.


اما، جذاب‌ترین بخش اپلیکیشن اینجاست که شما و دیگر کاربران می‌توانید مثل اعضای واقعی خانواده نقش‌های مختلفی را بر عهده بگیرید، من دایی سیوان ۱۳ساله و عموی نیلوفر ۱۸ ساله هستم. اپلیکیشن به صورت هفتگی نیازهای کودکان را شناسایی می‌کند و شما می‌توانید مثل یک عضو خانواده واقعی بخشی از آنها را تامین کنید! مثلا برای خواهرزاده‌تان کتاب‌های مورد نیازش را تهیه کنید.

say3 دیزاین کلاب
نکته جالب این است که شما نیازهای واقعی را تامین می‌کنید.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *