حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید

طراحی کفش ایمن برای کار با اصول HSE

سلامت انسان به میزان بسیار زیادی به پاها بستگی دارد. مراقبت از آنها برای هر کارگر دارای اولویت بالایی است. این به معنای انتخاب کفش کار متناسب با ماهیت شغل فرد است. در حالی که یک عینک ایمنی یا گوشی حفاظتی استاندارد ممکن است طیف گسترده ای از مشاغل و خطرات احتمالی را پوشش دهد ، انتخاب کفش ایمنی مناسب ممکن است توجه و دقت بیشتری نیاز داشته باشد تا مطمئن شوید که کفش انتخاب شده تمام نیازهای شما را برآورده می کند. حوادث اتفاق افتاده در محیط کار به اشکال مختلفی برای پا وجود دارد. کفش ایمنی یا کفش کار نوعی از کفش است که برای استفاده در محیط کار وابسته به اصول HSE طراحی و تولید میشود ، معمولا در قسمت جلوی کفش ایمنی سرپنجه محافظتی وجود دارد که بایستی طبق استاندارد اروپا مقاومتی بالای 200 ژول داشته باشد و از آسیب ها ، ضربات و قطع انگشتان هنگام کار جلوگیری کند .

اجزای اصلی کفش ایمنی استاندارد

یک کفش ایمنی استاندارد باید دارای سه بخش اصلی زیر باشد:[um_loggedin]

  • ۱-رویه
  • ۲- پنجه
  • ۳-زیره

رویه :
رویه یا قسمت اصلی کفش معمولا از چرم گاو اشبالت تولید می گردد. به علت اینکه چرم گاوی دارای ضخامت بالایی است و از مقاومت خوبی در برابر انواع آسیب های محیطی و اجسام تیز و برنده و حرارت برخوردار است.

زبانه کفش ایمنی نیز معمولا از چرم گاوی با ضخامت کمتر تولید می شود تا هیچ راهی جهت عبور اجسام خارجی و براده های فلز و مایعات به درون کفش نماند .

پنجه :

در قسمت جلویی کفش یک قطعه از جنس فولاد و یا کامپوزیت منحنی شکل کار گذاشته می شود که بستگی به جنس کفش پنجه فولادی یا کفش پنجه کامپوزیتی نام دارد. طبق استانداردهای جهانی کفش های ایمنی باید تا میزان ۲۰۰ ژول انرژی ناشی از ضربات وارد شده از اجسام خارجی را تحمل نماید. کفش های استاندارد پنجه کامپوزیتی این امکان را دارا هستند که ضربات ۲۰۰ ژول را تحمل کنند.

زیره:

زیره کفش های ایمنی باید مقاومت خوبی در مقابل خطرات ناشی از خوردگی باشند و در مقابل مواد اسیدی و شیمیایی مقاوم باشند. همچنین به منظور جلوگیری از لغزش روی سطوح لغزنده دارای شیارهای غیر مسطح طراحی شوند.

چگونه کفش ایمنی طراحی کنیم؟

کفش باید بر اساس خطرات موجود در محیط کار طراحی شود. به عنوان مثال، اگر کاربر در محل کار ممکن است در معرض خطر سقوط اشیاء باشد، انتخاب یک پوتین برای محافظت مچ پا ، خطرات را دفع نمی کند. کفش کار با سرپنجه فولادی برای بسیاری از خطرات در محیط های کاری مختلف یک پیشنهاد معقول است، اما آیا آن ها انتخاب مناسبی برای همه افراد هستند؟

شما به این سطح از محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید. بخشی از محتوا مختص مشترکین دیزاین کلاب می‌باشد.

ورود یا عضویت

restricet content notice 3 دیزاین کلاب

خرید یا تمدید اشتراک | ورود یا عضویت

.: برای دانلود کاتالوگ آشنایی بامحتوای دیزاین کلاب اینجا کلیک کنید :.

[/um_loggedin]

جمع بندی

انسان های اولیه برای محافظت از پای خود ابتدا از برگ درختان و حصیر ، سپس از چوب و بعد از آن از پوست حیوانات استفاده می کردند. همزمان با رشد تمدن بشری و ایجاد کارخانه های صنعتی کفش نیز از پیچ و خمهای تاریخی گذر کرده و مدلهای مختلفی به خود دید.

بطور مثال قبل از جنگ جهانی اول کفش هایی با پاشنه تقریبا ۵۰ سانتی متری مُد روز بوده، بعد از جنگ جهانی و همزمان با رشد انفجاری صنعت، تولید کفش نیز دچار تحول شد و انواع کفش ها برای مصارف مختلف تولید شد از جمله برای استفاده کسانی که در معادن و کارخانه ها مشغول کار بودند. بطوریکه هم اکنون نیز کفش ایمنی با تنوع بسیار بالا برای محیط ها و شرایط مختلف کاری تولید می شود.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *