حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

جاروبرقی رباتیک | Romba

سال‌ها است که جارو‌ها برای نظافت مورد استفاده قرار می‌گیرند. از جارو‌های دستی چوبی گرفته تا جارو برقی‌های بزرگ و حتی صنعتی که با پیشرفت علم هر روز پیشرفت داشتند. همیشه برای استفاده از این جاروها به شخصی نیاز بود تا با استفاده از آن‌ها محیط را پاکیزه کند. در استفاده از جاروهای چوبی بدن انسان خم می‌شد و گاهی باعث ایجاد زانو درد می‌شد. این مشکل زمانی حل شد که برای جاروهای چوبی دسته‌های بلند طراحی شد. این نوع جاروها را حتی امروز می‌توانید مشاهده کنید که توسط کارمندان شهردای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موضوع در مورد منازل متفاوت است. پس از پیشرفت علم جارو‌های برقی اختراع شدند. این جاروها برای مصارف صنعتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند. اما شاید حتی این جاروها نیز مناسب نبودند و هنزو هم فردی باید برای انجام کار این جاروها را همراهی می‌کرد. نکته در این قسمت است که چقدر زمان انسان باید صرف تمیزکاری شود و چقدر می‌توان با استفاده از عمل این زمان را کاهش داد. جواب این سوال در محصول پیش روی شما است. جاروبرقی که با علم رباتیک طراحی شده است.  

ربات جارو که عموماً به آن روبووک گفته می‌شود، یک جارو رباتیک هوشمند خانگی با سیستم برنامه‌ریزی مشخص می‌باشد. این نوع جاروبرقی توسط برس‌های مختلفی که در حال حرکتند و محفظه همراه آن، جارو کشیدن را به‌طور اتوماتیک انجام می‌دهد.

2جارو برقی رباتیک

تصور کنید شب گذشته که به همراه دوستان خود مشغول تماشای فوتبال و شکستن تخمه بوده اید، مقدار زیادی پوست تخمه روی زمین ریخته و حالا وقت آن رسیده است که به جارو کردن پوست تخمه های ریخته شده روی زمین بپردازید. تکنولوژی های پیشرفته امروزی به کمک شما می آیند تا بدون دردسر تمام پوست تخمه های روی زمین، زیر میز، زیر مبل و هر جای دیگری را جمع کنید. البته شما نه! جارو برقی خودش تمام این کارها را میکند.

  • جارو برقی رباتیک به صورت خودکار و با فشردن یک دکمه به نظافت سطح منزل شما می پردازد و پس از اتمام نظافت به سمت شارژر خود باز می گردد.
  • این جارو برقی که جزو لوازم مدرن خانگی محسوب می شود با ظاهر جذاب خود می تواند وسیله ای باشد که همیشه در دید قرار بگیرد.
  • جاروبرقی رباتی هیچ صدایی را از خود تولید نمی کند.

این جاروها خودشان به تنهایی و بدون نیاز به دخالت شما، خانه را جارو زده و تمیز می‌کنند. بعضی از آن‌ها به ریموت کنترل مجهز هستند یا به واسطه گوشی های هوشمند کنترل می‌شوند.

کاربران به لطف این ویژگی‌ می‌توانند در زمان مشخصی از روز، جارو رباتیک را برای جارو کردن خانه برنامه ریزی کنند. این جاروها موانع را تشخیص داده و آن‌ها را دور می‌زنند. همچنین تمام پستی‌ها و بلندی‌ها و بخش‌های مختلف مانند زیر مبل یا زاویه‌ها را تمیز می‌کنند. در نهایت جارو به محل شارژ خود برمی‌گردد تا برای جارو بعدی آماده شود.

این جاروها معمولا شامل چند برس مختلف هستند و مانند جارو‌برقی‌های معمولی به نسبت سطحی که در حال تمیز کردن آن هستند، می‌توانند منساب‌ترین برس را انتخاب کرده و بهترین کارایی را در هر سطح داشته باشند. به علاوه جاروبرقی‌های رباتیک می‌توانند ارتفاع را تشخیص دهند و بدون احتمال سقوط یا برخورد بدون ریسک نحو ممکن کارشان را انجام می‌دهند.

جارو برقی رباتیک چطور کارشان را انجام می‌دهند؟

[um_loggedin]

این جاروها برس‌های کناری دارند که ذرات و آشغال ها را از کنار دیواره‌ها به سمت برس اصلی هدایت می‌کنند. سپس برس غلتان موها و پرزها را جمع آوری می‌کند. لاستیک غلتان هم وظیفه جمع آوری گرد و غبار را بر عهده دارد. در بعضی از مدل های این جاروهای برقی، یک مخزن آب و یک دستمال مایکروفایبر هم لحاظ شده است که به کمک آن‌ها زمین را طی کشیده و لک‌ها و آلودگی‌ها را تمیز می‌کند.

بعضی از این جاروها به دوربین‌ها و حسگرها هم مجهز شده‌اند تا سادگی راهشان را پیدا کنند. با وجود این حسگرها است که آن‌ها می‌توانند مکان‌های دور از دسترس مانند زیر مبل یا گوشه‌های خانه و داخل زاویه‌ها را هم تمیز کنند. البته باید به جارو فرصت بدهید تا با ساختار خانه شما آشنا شود و یک نقشه از خانه شما و وضعیت قرار گرفتن دیوارها و اتاق‌ها تهیه کند.

تمام مدل‌های این نوع جاروبرقی به جز مدل‌های ابتدایی و قدیمی‌تر، وای فای دارند که به کمک آن می‌توانید با گوشی‌های هوشمند جاروها را برنامه ریزی و کنترل کنید. با این قابلیت می‌توانید برخی از قسمت‌هایی که قصد تمیز کردن آن‌ها را ندارید، برای جارو قفل کنید.

قابلیت برنامه ریزی جاروهای رباتیک، مهم‌ترین آپشنی است که دارند. به کمک قابلیت برنامه ریزی می‌توانید جارو را برای زمان‌هایی که خانه نیستید، برنامه ریزی کنید. به این ترتیب جارو خودش در ساعت مشخص شده عمل جارو زدن را انجام می‌دهد و شما بعد از برگشتن به خانه، با یک محیط تمیز و بدون گرد و غبار مواجه خواهید بود.

جاروهای رباتیک دارای سیستم عامل و نرم افزار دارند که مانند گوشی‌های هوشمند می‌تواند آپدیت‌ها را دریافت کنند. به این ترتیب با گرفتن برخی از این آپدیت‌ها می‌توانید بعضی از اشکالات جاروهای رباتیک را حل کنید.

انواع حالت‌های تمیز کردن در جاروهای رباتیک

جاروهای رباتیک برای تمیز کردن محیط چند عملکرد مختلف دارند که در ادامه می‌خوانیم.

نقطه‌ای: به کمک این حالت، جارو تنها روی قسمتی که شما مشخص می‌کنید، فوکوس کرده و قسمت‌های دیگر خانه را تمیز نمی‌کند.

خودکار: این حالت برای تمیز کردن تمام خانه است به این معنی که جارو تا زمانی که باتری‌اش تمام شود، کارش را ادامه می‌دهد.

توربو: جارو رباتیک در این حالت بیشترین میزان پاک‌کنندگی و تمیزکنندگی را دارد و حجم بیشتری از گرد و غبار و آشغال را از سطوح تمیز می‌کند. در حالت توربو جاروها سر و صدای بیشتری هم ایجاد می‌کنند.

حاشیه: در حالت حاشیه، جارو برقی رباتیک لبه‌ها و گوشه‌های خانه را تمیز می‌کند.

بی صدا: جارو رباتیک در حالت بی صدا، با کمترین میزان آلودگی صوتی می‌تواند خانه را تمیز کند. حالت بی صدا برای زمان‌هایی که خانه هستید، گزینه خوبی است.

کنترل از راه دور: در حالت کنترل از راه دور می‌توانید به وای فای متصل شده و با گوشی هوشمند جارو را کنترل کنید.

حسگر‌ها 

برای آنکه یک وسیله بتواند به تنهایی حرکت کند و وظایفی را به خوبی اجام دهد نیاز به دیدن و یا شنیدن دارد. اما این لوازم موجود زنده نیستند پس چشمی برای دیدن ندارند. این موضوع باعث شده است تا انسان از حسگرها استفاده کند. حسگرها مانند چشم و گوش محصولات رباتیک عمل می‌کنند. ژیروسکوپ یکی از حسگرهایی است که در این محصول تعبیه شده است. این حسگر به جاروبرقی شما کمک می‌کند تا فاصله‌ها را تشخیص دهد. به طور مثال اگر به آن دستور می‌دهید که خود را شارژ کند، می‌تواند فاصله‌ی بین خود و دستگاه را برآورد کند. حسگر Fall، از دیگر حسگرهای تعبیه شده در این محصول است. همانطور که از اسم این حسگر مشخص است برای مواقعی استفاده می‌شود که جارو برقی ما به پله و یا محل نا همواری می‌رسد. این سنسور با استفاده از قابلیت‌های خود جلوی جاروبرقی یک دیوار مجازی رسم می‌کند و جارو برقی مجبور به تغییر مسیر می‌شود.

ویژگی های منحصر بفرد جاروبرقی رباتیک

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

[/um_loggedin]

نمونه‌های این نوع جارو برقی در زیر آورده شده‌است:

  • D SERIES ECOVACS DEEBOT
  • DM Series from ECOVACS ROBOTICS
  • Roomba and Roomba Discovery from iRobot
  • Trilobite from Electrolux
  • NaviBot from Samsung
  • Orazio from Zucchetti
  • RoboCleaner from Kärcher
  • FloorBot and Ivac from Floorbotics
  • Mamirobot Voice and Sevian and from Korean company MamiRobot

جمع‌بندی

جاروبرقی‌های رباتیک انواع مختلفی دارند که هر یک برای شرایطی خاص تهیه و تولید شده است و متراژ، متریال استفاده شده در سطوح خانه و وسایل موجود از جمله مواردی هستند که باید پیش از خرید جاروبرقی رباتیک به آنها توجه شود و سپس از میان نمونه‌های تولید شده دست به انتخاب زد.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *