حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید

ملایم همچون ماه مه | نگاهی به کمپین های مارلبرو

در درس های مدیریت بازاریابی اشاره کردیم که شعار تبلیغاتی یا اسلوگان (انگلیسی: Slogan) عبارت یا شعاری است که در زمینه‌های گوناگون تجاری، سیاسی، مذهبی و.. به کار می‌رود و فلسفهٔ پشت یک نهاد یا برند را تکرار و یادآوری می‌کند. به شعارهایی که در بازاریابی محصول به کار می‌روند، اصطلاحاً در ایالات متحده تگ‌لاین (tagline) و در بریتانیا استرپ‌لاین (strapline) گفته می‌شود.

شعار عبارتی به یاد ماندنی است که در یک بافت قبیله ای، سیاسی، تجاری، مذهبی و غیره به عنوان بیان تکراری یک ایده یا هدف با هدف متقاعد کردن افراد جامعه یا یک گروه هدف تعریف شده تر استفاده می شود. 

امروز و در ادامه بررسی کمپین های تبلیغاتی، سراغ کمپین یکی از بزرگترین شرکت های سیگار و البته گران ترین آنها برویم. سیگار مارلبرو از معروف ترین و محبوب ترین برند های سیگار در سطح جهان است. سیگارهای مارلبرو به شدت متنوع هستند که هر کس با توجه به سلیقه و ویژگی های خود، یک نوع از آن را انتخاب می کند. ما در این مقاله به تاریخچه ی برند مارلبرو دلایل محبوبیت سیگار مارلبرو می پردازیم و انواع سیگار مارلبرو را به شما معرفی می کنیم.

مختصر از تاریخچه برند مارلبرو

دیزاین کلاب

مارلبرو یک برند تجاری ثبت شده در ایالات متحده امریکا است. دفتر مرکزی این شرکت در نیویورک آمریکا و دفتر عملیاتی آن در لوزان سوئیس قرار دارد. در سال 1902، آقای فلیپ موریس، صاحب یک شرکت دخانیاتی در شهر لندن انگلیس، تصمیم گرفت یک شعبه دیگر از شرکتش را در نیویورک تاسیس کند. به این ترتیب در سال1908، نام تجاری مارلبرو که برگفته از مارلبرو استریت (خیابانی در لندن و محل تاسیس کارخانه فیلیپ موریس) بود ثبت شد.

با وجود تاسیس این شعبه، تا چندین سال بعد هیچ محصولی با این نام از این شعبه تولید نشد. اما بالاخره بعد از 18 سال و در سال 1924، محصولی با شعار «سیگار لوکس آمریکایی» به بازار عرضه کرد. این نوع از سیگار ها بیشتر در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها به فروش می رسیدند.

در سال ۱۹۰۲ آقای فیلیپ موریس، مالک یک کارخانه تولید سیگار در لندن، شعبه‌ای از کارخانه‌اش را به منظور فروش انواع سیگار در نیویورک تأسیس کرد. نام تجاری «مارلبرو» در سال ۱۹۰۸ در ایالات متحده ثبت شد، هرچند تا پانزده سال بعد در ۱۹۲۳ هیچ محصولی با این نام تجاری عرضه نشد. در سال ۱۹۲۴، سیگار مارلبرو با شعار «سیگار لوکس آمریکایی» برای اولین بار عرضه شد و عمدتاً در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها فروخته می‌شد.

نام مارلبرو برگفته از Great Marlborough Street. Richmond, Virginia است، مارلبرو استریت نام خیابانی در لندن بود که کارخانه فیلیپ موریس در آن احداث شده بود. در دهه ۱۹۵۰، در تبلیغ سیگار اکثراً بر روی معرفی سیگارهای فیلتر دار بود. برای همین فیلتر سیگارهای مارلبرو روی کاغذی قرمز رنگ چاپ می‌شد تا اثر ماتیک خانم‌ها را که حین پک‌زدن روی سیگار به جا می‌ماند مخفی کند. این مارک تا جنگ جهانی دوم به همین منوال به فروش خود ادامه داد ولی بعد از آن به‌طور موقت در پی ورشکستگی کارخانه از بازار برچیده شد. در پایان جنگ، سه برند جدید بازار سیگار را در دست گرفتند: Camel, Lucky Strike, Chesterfield. (کَمِل، لاکی سترایک و چِستِرفیلد). سیگارهای تولیدی توسط این مارک‌ها که در زمان جنگ جهانی دوم برای سربازان آمریکایی تولید می‌شدند بعد از اتمام جنگ نیز به فروش خود ادامه دادند.

در حدود دهه 1930، این شرکت با شعار «ملایم همچون ماه می» و به عنوان یک سیگار مناسب برای خانم‌ها تبلیغات خود را شروع کرد.

کمپین ملایم همچون ماه مه

شما به این سطح از محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید. بخشی از محتوا مختص مشترکین دیزاین کلاب می‌باشد.

ورود یا عضویت

restricet content notice 3 دیزاین کلاب

خرید یا تمدید اشتراک | ورود یا عضویت

.: برای دانلود کاتالوگ آشنایی بامحتوای دیزاین کلاب اینجا کلیک کنید :.

کمپین مارلبروی محلی Marlboro Country

شما به این سطح از محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید. بخشی از محتوا مختص مشترکین دیزاین کلاب می‌باشد.

ورود یا عضویت

restricet content notice 3 دیزاین کلاب

خرید یا تمدید اشتراک | ورود یا عضویت

.: برای دانلود کاتالوگ آشنایی بامحتوای دیزاین کلاب اینجا کلیک کنید :.

جمع بندی

فیلیپ موریس با توجه به اجرای کمپین های هوشمندانه به سرعت سهم بزرگی از بازار سیگار را در دست گرفت. حاصل فعالیت تبلیغاتی وی افزایش ۵۰۰۰ درصدی فروش در عرض ۸ ماه بود. شهرت مارلبرو در خوش طعم بودن، به سرعت آن را به عنوان سیگارت شماره ۱ تبدیل کرد. و امروز هم در سال 2023 همچنان مارلبرو به عنوان یک سیگار گران و برنداصیل شناخته می‌شود.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *