حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

آشنایی با موتور “وسپا” تاریخچه و انواع مدل های آن

وسپا یک اسم ایتالیایی شرکت موتورسازی است و در لغت به معنی زنبور بی عسل است. اما این زنبور بی عسل آنقدر ها هم بدرد نخور نیست. تا آنجا که لقب یکی از لاکچری‌ترین موتورهای عصر حاضر را به خود اختصاص داده و احتمالاً هر مرد جذابی، که به دنبال جذب نیمه گمشده‌ی خود باشد می تواند از وسپا کمک بگیرد . این شرکت از گذشته تا به امروز الگوی منحصر به فرد خودشان را داشتند اما با گذشت زمان پیشرفت کرده و همانطور که در بالا گفته شد امروزه جزو بهترین‌ها و البته گرانترین‌ها هستند (بصورتی شرکت وسپا، اپل دنیای موتورسیکلت است).

وسپا طراحی موتور ایتالیا دیزاین کلاب

حتماً تا به حال به گوشتان نام کمپانی وسپا خورده، همه ی ما موتور های این شرکت ایتالیایی را به خوبی می شناسیم. موتور هایی جمع و جور که دو نفر به زور روی زین آن می توانند سوار شوند. این موتور ها برای دور زدن در خیابان های شهر در یک روز بهاری بسیار مناسب و راحت می باشند.

شرکت وسپا در سال 1946 افتتاح شد و از همان ابتدا بخش عمده ی تولیدات این شرکت به موتور سیکلت کلاس اسکوتر تعلق گرفت. چیزی که امروزه نیز آنها به ساختن آن ادامه می دهند و کماکان از پیشتازان در عرصه‌ی ساخت موتور سیکلت های نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک و اصطلاحاً بی کلاچ هستند.

تاریخچه شرکت وسپا

موتور وسپا

[um_loggedin]وسپا در 1325 شمسی شروع به فعالیت کرد و هدفش تولید موتوری ساده و ارزان قیمت مخصوص اقشار ضعیف جامعه بود، اما به مرور زمان این زنبور بی عسل تبدیل به اسکوتری فوق لاکچری باب میل عاشقان موتور سیکلت شد. این موتور سیکلت به صورت انحصاری از کارخانه وسپا واقع در توسکانی ایتالیا تولید می شود و سالانه به کشور های دیگر از جمله ایران صادر می‌شود. البته کشورهای هند و چین به عنوان قطب تولیدکننده موتور سیکلت در جهان نیز کپی‌های موتور وسپا را تولید می کنند و به سایر کشورها صادرات دارند.

انواع مدل‌های وسپا

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

[/um_loggedin]

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *