جیپ ویلیز، خودروی پرتابل آفرودی دهه50

ایده اصلی ساخت جیپ بیشتر از ذهن فرماندهان نظامی در جنگ جهانی اول تراوش کرد. جایی‌که انسان و اسب در میادین باتلاقی و گل آلود جنگ از ادامه راه بازمی‌ایستادند و گاهی جان خود را از دست می‌دادند. این نیاز به خودرویی چند منظوره که در ابتدای پیدایش و طرح‌های اولیه او را به همین نام می‌شناختند، باعث پیدایش نخستین خودرو دو دیفرانسیل به نام جیپ گردید.

نام جیپ از واژه (به انگلیسی: General Purpose) به معنای چندمنظوره که به اختصار به جی. پی (به انگلیسی: G.P) و در اثر تلفظ زیاد، به جیپ (به انگلیسی: Jeep) بدل شد، گرفته شده.

جیپ برندی است که به دنیای آفرود پیوند خورده و طی دهه‌ها آفرودرهای جان‌سخت متعددی تحت نام آن به تولید رسیده‌اند. درحالی که این روزها جیپ رانگلر در مرکز توجهات قرار دارد، ریشه‌های جیپ را می‌توان در ویلیز MB جستجو کرد. ورود ویلیز MB به خط تولید به دهه 40 میلادی در بحبوحه جنگ جهانی دوم بر می‌گردد؛ زمانی که حتی CJ به تولید نرسیده بود تا به‌عنوان نماد آفرود به مدت بیش از 40 سال پابرجا بماند. در ادامه به جیپ ویلیز و اینکه چطور توانست آفرودری افسانه‌ای شود، نگاهی خواهیم داشت.

جیپ قابل حمل ویلیزپرتابل آفرودی دهه50 1">

انتقال بسته بندی جیپ با هلیکوپتر به میدان نبرد

ارتش ایالات متحده آمریکا طی جنگ جهانی دوم به دنبال آفرودری برای نیروهای خود بود که بتواند از پس هر مسیر صعب‌العبوری بر بیاید. از این رو، سفارش تولید آفرودر جیپ های قابل حمل ویلیز MB را در سال 1941 داد که تا پایان جنگ جهانی دوم در سال 1945 بدون تغییر قابل ملاحظه‌ای تولید می‌شد.

 بعد از شروع جنگ، جیپ‌ها به یک خودروی کاربردی در ارتش آمریکا تبدیل شدند که نقش بسیار کاربردی در نبردها ایفا می‌کردند. سرعت و قدرت مناسب و وزن بسیار سبک به همراه قابلیت حمل تعداد زیادی از افراد و مهمات، جیپ را به کاربردی‌ترین خودروی استفاده در جنگ جهانی دوم تبدیل کرد. شعار GO ANYWHERE از همان زمان توسط سربازان آمریکایی به این خودرو داده شد.

بندی جیپ قابل حمل دیزاین کلاب

این خودرو ها در بسته بندی های چوبی توسط هلیکوپتر به میدان نبرد منتقل میشدند و سربازان آمریکایی در مدت زمان کمی آنها را مونتاژ و به حرکت در میاوردند.

مونتاژ جیپ زمان جنگ جهانی دوم در کمتر از 4 دقیقه

آشنایی بیشتر با خودرو جیپ ویلیز

شما به این سطح از محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید. بخشی از محتوا مختص اعضاء و مشترکین می‌باشد.

ورود یا عضویت

restricet content notice 3 دیزاین کلاب

خرید یا تمدید اشتراک | ورود یا عضویت

.: برای دانلود کاتالوگ آشنایی بامحتوای دیزاین کلاب اینجا کلیک کنید :.

ویلیز 1 دیزاین کلاب

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال انتقال