درآمدزایی و اقامت رایگان در سفر با workaway

یکی از مهمترین بخش‌های سفر پیدا کردن محل اقامت مناسب و مقرون به صرفه است. یکی از مشکلات همیشگی افراد در سفر پرداخت هزینه‌های گزاف هتل‌ها و اقامت‌گاه‌هاست، معضلی که بعضی وقت‌ها باعث می‌شود از تصمیم خود برای سفر منصرف شوید. حال تصور کنید قصد سفر به یک کشور خارجی را دارید که هزینه اقامت و خوراک شما مجانی خواهد بود!!! شاید تصور این موضوع سخت باشد، اما واقعیت دارد. آیا تابحال نام وبسایت Workaway به گوشتان خورده؟ آیا می‌دانید در ازای کار داوطلبانه می‌توانید اقامت رایگان در هر نقطه از جهان داشته باشید؟ آیا می‌دانید با استفاده از مهارت و تخصصتان می‌توانید در سفر درآمدزایی کنید؟

رایگان با ورک او ی دیزاین کلاب

Woraway یک وبسایت است که بوسیله‌ی آن می‌توانید کسانی که در سرتاسرجهان نیازمند کمک هستند را پیدا کنید و در ازای کار برایشان مکان و غذای مجانی دریافت کنید. این وبسایت به شما این اجازه را می‌دهند که در ازای کار و ارائه خدمات، به هر نقطه جهان سفر کنید و بصورت مجانی در آنجا اقامت داشته باشید. مهم نیست مهارت خاصی داشته باشید، می‌توانید دیوارهای یک خانه را رنگ کنید، از کوکان و سالمندان مراقبت کنید، زبان تدریس کنید، دریک رستوران کار کنید، چمن‌ها را هرس کنید و … کافیست که وبسایت را باز کنید و بر اساس مهارت خود، کار مورد نظرتان را پیدا کنید.

,وب سایت رسمی: Workaway.info the site for cultural exchange.

نحوه عملکرد workaway

بعد از ساخت اکانت در وبسایت مرحله بعد پرکردن اطلاعات شخصی است، نام و نام خانوادگی، کشور محل سکونت و مهارتهای خود را بدرستی در پروفایلل خود وارد کنید. پس از آن وب‌سایت یا اپلیکیشن workaway بر اساس مهارت‌ها و علاقه‌مندی‌هایی که در پروفایل خود انتخاب کردید، به شما پیشنهاداتی برای کار می‌دهد. علاوه بر آن می‌توانید کار مورد علاقه خود را در فهرست موضوعی کارها جستجو کنید. روش دیگر، انتخاب کشور و شهر موردنظرتان برای سفر است، از این طریق می‌توانید فهرست کارهای مرتبط با آن کشور را ببینید. البته برای دسترسی آسان‌تر به کارها بهتر است از امکان فیلتر کردن انتخاب‌ها استفاده کنید.

با فیلترکردن می‌توانید سریع‌تر کار مورد نظر خود را پیدا کنید. شما می‌توانید به روش های مختلفی این کار را انجام دهید، انواع فیلترهای وبسایت عبارتند از:

  • بر اساس نوع کار: شما می توانید بر اساس حرفه مورد نظر و کاری که بلدید نوع کارتان را انتخاب کنید. تدریس، باغبانی، آشپزی، کار کردن در هاستل، آموزش فعالیت‌های ورزشی مثل یوگا و … مثال‌هایی از کارهایی هستند که می‌توانید برای انجام آن‌ها داوطلب شوید.
  • بر اساس داشتن Feedback: با استفاده از این فیلتر می‌توانید کارهایی که فقط فیدبک دارند (ینی افراد دیگر نظرخودشان را درباره‌ی میزبان نوشته‌اند) را انتخاب کنید.
  • بر اساس داشتن دستمزد: بعضی میزبان‌ها دستمزدی در برابر کار دواطلبانه به شما پرداخت می‌کنند. شما می‌توانید بر اساس این فیلتر شغل‌هایی که به شما مبلغی را پرداخت می‌کنند انتخاب کنید. البته این مبلغ عددی زیادی نیست اما باعث درآمدزایی در سفر می‌شود.
  • بر اساس در دسترس بودن (Availability): گاهی اوقات میزبان به اندازه کافی داوطلب دارد، در نتیجه شما دیگر نمی‌توانید درخواست بدهید. بنابراین این مورد را هم می‌توانید فیلتر کنید.
  • بر اساس Last minute: بعضی میزبان‌ها درخواست‌های فوری را قبول می‌کنند. مثلا اگر یک روز قبل درخواست بدهید، آمادگی این را دارند که درخواست شما را بپذیرند. بنابراین اگر عجله دارید، می‌توانید بر اساس این گزینه کار خود را فیلتر کنید.
  • بر اساس دسترسی به اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه (Internet Access): دسترسی به اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه از این نظر اهمیت دارد که ممکن است شما به جایی بروید که خیلی دور افتاده باشد و اصلا اینترنت نداشته باشد یا نحوه‌ی دسترسی به اینترنت محدود باشد، مثلا ۲ ساعت در روز. بنابراین اگر برای انجام کارهایتان به اینترنت و شبکه تلفن همراه نیاز دارید باید این نکته را در نظر بگیرید.
  • بر اساس امتیاز (Rate): همه‌ی میزبان‌ها از سمت داوطلبان امتیازدهی می‌شوند، بنابراین می‌توانید بر اساس امتیازی که میزبان دارد فیلتر انجام بدهید.

اپ های مشابه workaway

سایت‌های دیگری هم در این زمینه وجود دارد که در صورت نیاز می‌توانید از آنها هم استفاده کنید. ساز و کار این سایت‌ها تقریبا همگی شبیه به هم هستند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درحال انتقال