حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

نماد بی‌نهایت | infinitas symbole

بی نهایت علامتی است که ما معمولاً در کلاس‌های ریاضی با آن آشنا شدیم، اما امروزه در بسیاری از موارد مانند ساخت جواهرات، لوگو، اجسام تزئینی و طرح‌های تاتو استفاده می‌شود. همچنین قدمت تاریخی آن نشان می‌دهد که در پشت این نماد زیبا، معنایی عمیق و تامل برانگیز وجود دارد.در این درس از مجموعه نمادشناسی در طراحی محصول با این نماد بیشتر آشنا خواهیم شد.

نمادشناسی بی نهایت

کلمه انگلیسی “infinity” از کلمه لاتین “infinitas” یا “بی حد و مرز” است. این کلمه لاتین، خود از کلمه یونانی “apeiros” ، به معنی “بی پایان” نشأت گرفته است. امروزه به طور عامیانه مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بیان کند، چیزی برای همیشه پایدار است و محبوب‌ترین کاربرد آن به عنوان ابراز عشق ابدی یا قابلیت توقف ناپذیری است.

تاریخچه نماد بی نهایت

بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان جهان، از دوران اولیه یونان و اوایل دوره هند، این نماد را به‌طور خاص موردمطالعه قرار داده‌اند. در نوشتن، بی نهایت را می‌توان با یک علامت ریاضی خاص که به‌عنوان نماد بی نهایت (∞) شناخته می‌شود، مشخص کرد که توسط جان والیس، ریاضیدان انگلیسی که در قرن هفدهم زندگی می‌کرد، مشخص شد.

نماد بی نهایت (∞) نشان‌دهنده خطی است که هرگز پایان نمی‌یابد. والیس همچنین ∞/١ را به‌عنوان یک بی‌نهایتم معرفی کرد که آن‌قدر کوچک است که قابل اندازه‌گیری نیست. والیس در مورد این موضوع و بسیاری دیگر از مسائل مربوط به علامت بی نهایت در کتاب خود در سال ١٦۵۵ صحبت کرده است.

تاریخچه به وجود آمدن نماد بی نهایت و معنی آن!

تفسیرهای دیگر از نماد بی نهایت

نماد بی نهایت تنها در فیزیک و ریاضیات کاربرد ندارد، بلکه تفاسیر دیگری نیز دارد که به شکل زیر می‌باشد:

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

نماد بی نهایت در جواهرات و مد

نماد بی نهایت یکی از محبوب‌ترین نمادهای مورد استفاده در طراحی جواهرات و مد امروزی است. این نماد متقارن است و می‌تواند به‌عنوان کانون مرکزی قطعه جواهر یا یک جسم تزئینی استفاده شود که آن را به یک نماد همه‌کاره برای جواهرات تبدیل می‌کند. مفاهیم عمیق آن در باورهای مختلف نیز به ارزش آن می‌افزاید.

جمع بندی

نماد بی نهایت یکی از محبوب‌ترین نمادها، نه تنها در ریاضیات و طراحی بلکه در زندگی روزمره است. اگر چه در ابتدا به‌عنوان یک نمایش ریاضی برای یک عدد نامتناهی ایجاد شد اما در طول ٤٠٠ سال گذشته نماد بی نهایت خارج از ریاضیات کاربردهای فراوانی پیدا کرده است و در حال حاضر مفاهیم معنوی عمیقی دارد که می‌توانید در موارد مختلف مانند انتقال مفهومی خاص در محصول خود از آن استفاده کنید.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *