حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

باتیستا فارینا | Battista Farina

باتیستا فارینا

باتیستا فارینا | Battista Farina

باتیستا فارینا طراح خودرو متولد ۱۸۹۳ شهر «کورتانزه» ایتالیا است؛ او در سنین کودکی خود لقب «پینین» (به معنای فرزند استان پیه‌دمونته‌سه، محل تولد باتیستا،) را از والدینش دریافت کرد. برادر بزرگ‌تر باتیستا، «جیووانی»، در یک شرکت بازسازی خودرو در تورین مشغول به کار بود و زمینه آشنایی او با صنعت خودرو را فراهم کرد.

Battista Pinin Farina 1024 767x527 1 دیزاین کلاب

در سال 1361، باتیستا فارینا، که عاشق اسم مستعار کودکی‌اش بود، رسماً این اسم را به فامیل خود اضافه کرد و از آن زمان به نام باتیستا پینین فارینا شناخته می‌شد. در همین سال، با پنجاه سال سابقه کار در شرکت فارینا، تصمیم به بازنشستگی گرفت و مدیریت شرکت را به پسرش سرجیو فارینا و دامادش رنزو کارلی واگذار کرد. این دو مدیر جوان هرگز تا آخرین لحظات عمر باتیستا فارینا از تجربیات و مشورت‌های او بهره نبردند. باتیستا فارینا با طراحی آخرین خودروی خود، یعنی آلفا رومئو 1600، خداحافظی کرد و سال‌های آخر عمرش را به سفر، فیلمسازی، و فعالیت‌های خیرخواهانه اختصاص داد. او کلید افتخار شهر دیترویت را نیز دریافت کرد تا کلکسیون افتخاراتش کاملتر شود. آخرین ابداع او در سال 1960 در نمایشگاه اتومبیل ژنو به نمایش گذاشته شد، و سوم آوریل همان سال، در سن ۷۲ سالگی، با یادگارهای فراوانی از طراحی‌های متنوع، از دنیا رفت. در سال 2004، نام او به تالار افتخارات صنعت خودروسازی افزوده شد و باتیستا فارینا همیشه در ذهن و یاد جهانیان خواهد ماند.

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

پارگراف

https://www.youtube.com/watch?v=6k3R91nj7yQ

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *