حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

بانک طرح های3D | معرفی Sketchfab

این روزها طراحی سایت‌ها به سمت استفاده از تصاویر 3D آنلاین، واقیعت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) پیش می‌رود. سایت Sketchfab یکی از سایت‌های پیشگام در ساخت مدل 3D آنلاین است.

Sketchfab در اصل برای پاسخ به تمامی نیاز ها در زمینه ی طراحی سه بعدی به وجود آمد و طرح های دو بعدی چندان طرفداری در این سایت نخواهد داشت. به دلیل همین تخصصی بودن بود که در اصل سایت به سرعت رشد کرد و به یک خانواده 1.5 میلیونی بدل شد، از آماتور گرفته تا متخصص ترین افراد.

Sketchfab دیزاین کلاب

معرفی سایت Sketchfab

در سال ۲۰۱۲ در شهر پاریس فرانسه، Sketchfab توسط یک گروه سه نفره راه‌اندازی شد. این گروه مشاهده می‌کردند که طراحان مدل‌ های سه بعدی ساعت‌ها و روزه‌ها صرف طراحی می‌کنند اما سایتی وجود ندارد که کارشان را در معرض نمایش قرار دهد یا اینکه بستری برای فروش محصولات سه بعدی وجود داشته باشند. آنها مشاهده کردند که طراحان، هنرمندان، نقاشان، معماران، مهندسان، بازی سازها و … هر روز ایده‌های نوآورانه‌ای در زمینه طراحی سه بعدی ارایه می‌کنند. حتی امروزه بسیاری از افراد، طراحی‌های سه بعدی خود را از طریق گوشی‌های هوشمند به انجام می‌رسانند. این گروه با راه‌اندازی سایت Sketchfab شرایطی را فراهم ساختند که بتوان طراحی‌های سه بعدی را به صورت آنلاین روی بستر اینترنت قرار داد و به نوعی راهی برای افزایش فروش طراحی‌ها به وجود آمد.

https://www.youtube.com/watch?v=6j8-r8Kmg_I

خدمات جالب Sketchfab

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

کسب درآمد دلاری از سایت Sketchfab

برای شروع کار باید شما در این سایت به عنوان یک فروشنده ثبت نام کنید بنابراین طبق مراحلی که در پایین آورده شده است حتما اقدام کنید. پس از فروشنده شدن امکان باگذاری محصولات برای شما فراهم خواهد شد.

  •  به لینک sketchfab.com/store بروید
  •  روی گزینه Sing up کلیک کرده و اطلاعات ایمیل و پسورد را وارد کنید.
  • روی گزینه Become a seller کلیک کنید
  • اطلاعات حساب خود و نوع پرداخت را در سایت تایید کنید
  • فایل های مد نظر خود را آپلود کنید
  • توضیحات لازم را به صورت کامل بنویسید تا در نتایج جست و جو بهتر سرچ شود
  • در این مرحله قیمت مد نظر خود را وارد می کنید و طرح خود را به فروش می گذارید

جمع بندی

سایت های زیادی وجود دارند که می توان از آن ها فایل های STL را به صورت رایگان دریافت کرد اما سایت Sketchfab یکی از معروف ترین آنهاست. چراکه در این سایت در موضوع های متنوعی مدل 3D وجود دارد. این موضوع باعث شده است که این سایت یک سایت مرجع در این زمینه شناخته شود و کاربران و سازندگان طراحی های سه بعدی از آن راضی باشند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *