حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

فیلم سینمایی مِگان | Megan 2023

فیلم مگان روبات دیزاین کلاب

مگان  یکی از جدیدترین‌ فیلم‌های اکران شده در سال جدید است که با استقبال کم‌نظیری روبه‌رو شد.

مگان (M3GAN) از جدیدترین آثار ژانر تکنولوژی و وحشت سینمای جهان به کارگردانی جرارد جانستون (Gerard Johnstone) و نویسندگی آکلا کوپر (Akela Cooper) است. طرح اصلی داستان این اثر را کوپر و جیمز وان (James Wan) که تهییه‌کنندگی این اثر را نیز برعهده دارد، ارائه داده‌اند. این فیلم برخلاف اکثر آثار ترسناک به سراغ موجودات ماورائی، تسخیرشدگی یا بیماران روانی نمی‌رود بلکه موضوع هوش مصنوعی را پیش می‌کشد که این روزها ترس را در دل افراد افکنده است.

داستان درباره دختر کوچکی به نام کدی است که پدر و مادر خود را در یک سانحه رانندگی از دست می‌دهد. او حال باید تحت سرپرستی خاله خود ،جما، یک مهندس رباتیک زندگی کند اما جما توانایی رسیدگی به کدی را ندارد. او ساعات زیادی مشغول به کار است و نمی‌تواند از لحاظ عاطفی برای کدی تکیه‌گاه خوبی باشد، به همین دلیل رباتی به شکل انسان با نام مگان را برای کدی می‌سازد. با آمدن این ربات انسان‌نما به خانه همه چیز تغییر می‌کند.

مگان متفاوت‌ تر از سایر فیلم‌های ترسناک شبیه به خود عمل کرد و این بار شرور اصلی آن یک عروسک بی‌جان همانند آنابل که موجودی غیر انسان آن را به تسخیر خود درآورده، نبود. اصلا این بار با یک عروسک هم حتی روبه‌رو نبودیم و رباتی انسان‌ نما را مقابل خود داشتیم. از طرف دیگر مگان یک فیلم علمی-تخیلی معمولی هم محسوب نمی‌شد که یک ربات صرفا شروع به آسیب رساندن به انسان کند و اتفاقات علمی-تخیلی معمول در آن رخ دهد. در واقع فیلم سینمایی M3GAN 2022 اثری موفق و حاصل ادغام این دو سبک فیلم باهم شمرده می‌شود.

فیلم مگان ۲۰۲۳ داستانی هشدار دهنده در مورد خطرات زندگی در عصر اینترنت بود. این آثار اغلب ممکن است سنگین و پیش پا افتاده به نظر برسند، اما مگان هرگز شبیه یک قسمت سریال آینه سیاه (Black Mirror) طولانی نیست. مضامین قابل فهم آن به لطف طنز موجود در فیلمنامه و اجرای عالی ویلیامز، بیش از حد اشباع نشده است.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *