حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

قانون 60,30,10 در انتخاب پالت رنگ

رنگ و نحوه کاربرد آن، یک جنبه حیاتی در طراحی UI است، و این قدرت را دارد که بر رفتار کاربر، بهبود تجربه کاربر و انتقال پیام برند تأثیر بگذارد. یک پالت رنگی که به خوبی انتخاب شده باشد، می تواند طرح را از حالت ملایم به زیبا ارتقا دهد و یک رابط بصری جذاب ایجاد کند که کاربران را درگیر و خوشحال می‌کند.
شناخت و نحوه استفاده از رنگ‌ها، می‌تواند پروژه شما را موفق کند و یا شکست دهد. قانون ۶۰-۳۰-۱۰ ابزاری مفید برای ایجاد طراحی‌های متعادل است.

60 30 10 انتخاب رنگ دیزاین کلاب

آشنایی با قوانین انتخاب رنگ

استفاده از یک قانون مشخص انتخاب رنگ را به‌قدری برای شما آسان می‌کند که ممکن است تعجب کنید که چرا همه‌ی افراد از آن پیروی نمی‌کنند. بعضی از مردم در ترکیب کردن رنگ‌ها خارج از چهارچوب فکر می‌کنند یا احساس می‌کنند که برای بیان ایده‌های رنگی خود به بیش از سه گزینه نیاز دارند. در هر صورت، به‌دلایل مختلف ممکن است بخواهید قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را زیر پا بگذارید. خوشبختانه، راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن‌ها این قانون را نقض کرده و در عین حال تعادل را در ترکیب رنگ دکوراسیون خود حفظ کنید.

نکته‌ی اصلی برای شروع هر پروژه‌ی خلاقانه‌ای این است که قوانین را قبل از نقض کردن آن‌ها بیاموزید. بنابراین پس از اینکه فرضیه‌ی اصلی قانون ۶۰-۳۰-۱۰ را به‌خوبی درک کردید، می‌توانید آن را برای خود شخصی‌سازی کنید. به‌علاوه، آشنایی با این قانون به شما در یادگیری بایدها و نبایدهای ست کردن رنگ‌ها کمک می‌کند.

توضیح قانون 60-30-10

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

قانون ۶۰-۳۰-۱۰ برای مواقعی که در ترکیب کردن رنگ‌ها دچار سردگمی می‌شوید، گزینه‌ی خوبی است. این قانون به شما کمک می‌کند که از رنگ‌های مختلف با نسبت مشخصی در دکوراسیون خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید کمی پا را فراتر گذاشته و با تغییراتی که در این قانون ایجاد می‌کنید، خلاقیت خود را در ارائه رنگ‌ها نشان دهید.

اگر به انتخاب‌های جسورانه علاقه دارید یا دوست ندارید اتاقی بیش از حد متعادل داشته باشید، زمان آن فرا رسیده است که فرمول خودتان را بنویسید. برای مثال، اگر فکر می‌کنید قانون ۳۰-۳۰-۲۰-۲۰ برای شما مناسب است، آن را امتحان کنید. ذکر این نکته ضروری است که توجه به تعادل رنگ در فضا مهم است. هنگامی که از وزن بصری نسبت‌های رنگی مختلف آگاه شدید، می‌توانید قوانین رایج را زیر پا بگذارید و به ترکیب رنگی برسید که برای شما مناسب است.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *