حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

معرفی پرکاربردترین فلزات در تولید جواهرات

فلزات طراحی جواهر گرانبها

یکی از جذاب‌ترین مواد اولیه و متریال برای ساخت جواهرات فلز هستند. جواهرات فلزی بسیار زیبا هستند؛ اما کمتر پیش می‌آید نوع دست‌ساز آنها را پیدا کنیم. دلیل ساده‌ای هم دارد؛ کار با فلز کمی سخت‌تر از کار با مهره‌ها و مواد دیگری مانند اکریلیک یا رزین است. با این‌ حال، برخلاف تصور، ساخت جواهرات فلزی آن‌طور که به نظر می‌رسد دشوار نیست و نیازی نیست حتما مردی تنومند مانند آهنگر یا فلزکار باشید تا بتوانید جواهری فلزی درست کنید.

متأسفیم، اما شما به این بخش از محتوا دسترسی ندارید

جمع بندی

فلزاتی که از آنها می‌توان برای ساخت جواهر استفاده کرد محدود به فلزات گران‌بها از جمله طلا و نقره و پلاتین نیستند. در جواهرات دست‌ساز می‌توانید از هر نوع فلز از جمله فلزات آهنی (فلزاتی که مقداری آهن در آنها وجود دارد) و غیرآهنی (مانند مس، آلومینیم، فولاد، قلع، تیتانیوم و برنج) استفاده کنید. دلیلش این است که ارزش جواهرات دست‌ساز تا حد زیادی به ایدۀ منحصربه‌فردی که پشت آنهاست وابسته است و نه به ارزش مواد اولیه‌شان.

فلزاتی که با آنها کار می‌کنید می‌توانند عنصر یا آلیاژ باشند. آهن، مس، نیوبیوم و امثال آن که در جدول تناوبی (احتمالا در شیمی دیده‌اید) مشاهده می‌کنید عنصر هستند. آلیاژ به مخلوطی از عناصر گفته می‌شود. برای ساخت آلیاژ، از یک فلز پایۀ ارزان مانند برنج استفاده می‌کنند و آن را با فلزات گران‌بها مانند طلا یا نقره استرلینگ مخلوط می‌کنند. این کار به‌منظور تغییر در رنگ، دمای ذوب و مقاومت عناصر به کار می‌رود؛ برای مثال، طلای خالص نرم است و نمی‌توانید از آن به‌عنوان جواهر استفاده کنید، مگر اینکه آن را با سایر عناصر آلیاژ کنید تا به فلزی محکم تبدیل شود.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *