حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

پروژه آرا | موبایل مدولار گوگل

گوگل چند سالی بود که می‌خواست یک گوشی ماژولار بسازد و محصولی که امروز با عنوان Project Ara شناخته می‌شود و البته فعلا ساخت و توسعه آن متوقف شده است. درواقع گوگل خود پروژه ساخت چنین محصولی را متوقف کرد. 

نگاهی به پروژه آرا موبایل ماژولار گوگل

این پروژه که عمر کمی هم داشت یکی از محصولات جذاب گوگل بود. در گوشی‌های هوشمند ماژولار ARA تمام اجزا قابل جدا شدن بودند. ایده‌ی اصلی این بود که مشتریان به جای صرف صدها دلار برای ارتقای کل گوشی، به‌سادگی یک جزء خاص را ارتقا دهند.

project ara phone 22 1024x683 1 edited دیزاین کلاب

جزئیات آرا موبایل

براساس اطلاعات منتشر شده، Project Ara در اندازه‌ی ۱۵۲ در ۷۵ میلی‌متر ساخته شده و یک صفحه نمایش ۵.۴۶ اینچی با کیفیت ۱۰۸۰p روی آن قرار گرفته بود. قطعات این محصول هم به صورتی ساخته شده بودند که بتوان آن‌ها را از پشت گوشی تغییر داد. تمام ماژول‌های این تلفن همراه هوشمند به صورتی ساخته شده‌ بودند که در پشت گوشی قرار بگیرند. هر ماژول یکی از بخش‌های سخت افزاری گوشی را شامل می‌شد؛ اما بدنه‌ی اصلی این تلفن همراه هوشمند از اسنپ‌دراگون ۸۱۰، سه گیگابایت رم و دوربین ۵ مگاپیکسلی در جلو ساخته شده بود. همچنین باتری ۳۴۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و دوربین پشت ۲.۱ مگاپیکسلی با ۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی داشت. ساختار ماژولار این گوشی هم باعث می‌شد که کاربران بتوانند هر کدام از قطعات گوشی را به صورت جداگانه تعویض کنند و مدل‌‌های جدیدتر روی آن قرار دهند.

Project ARA (طول عمر: ۲۰۱۴ – ۲۰۱۶)

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

طرح اصلی این محصول به نظر جذاب می‌آمد (وهنوز هم هست) اما به مرور زمان گوگل تصمیم گرفت به این پروژه خاتمه دهد. حال که قیمت گوشی‌های هوشمند از ۱۰۰۰ دلار نیز بیشتر شده، داشتن دستگاه ماژولار گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسید.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *