حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

استارت آپ FreeWater | در مسیر رایگان کردن تمام محصولات

باورتان می‌شود کسب‌وکاری آب رایگان به دست مردم برساند و کلی هم سود کند؟ آن‌قدر که بتواند بخشی از سودش را صرف حفر چاه برای نیازمندان کند؟ باورتان می‌شود این کسب‌وکار با آب شروع کرده باشد و بخواهد در ادامه، کالاهای بیشتری را رایگان به دست مردم برساند و سود کند و از سودش کار خیریه‌ای را هم سروسامان دهد؟

باورتان بشود یا نه، «فری واتر» (Free Water) این روزها دقیقاً همین کار را می‌کند!

سایت رسمی: FreeWater is paid for by ads!

FreeWater آب رایگان

رویکرد خلاقانه “جاش کلیفوردز” موسس فری واتر هم سود به جیب این استارتاپ واریز کرده و هم بودجه‌ای برای حل مشکلی جهانی فراهم کرده است. البته آنها چشم اندازی وسیع تر را در نظر گرفته اند. جاش می‌گوید:

«آب باید رایگان باشد. پس چرا برای نوشیدن آن پول می‌دهیم؟» این برند سعی می‌کند به شیوه بسیار خلاقانه‌ای به این سؤال پاسخ دهد. در واقع جواب این برند به سؤال این است: «چون داریم اشتباه می‌کنیم. حالا ما آمده‌ایم و می‌خواهیم جلوی این اشتباه را بگیریم. فکر می‌کنید نمی‌شود؟ خب اشتباه می‌کنید، چون تازه این اول کار است. ما نه‌تنها آب، بلکه سایر محصولات را در سراسر جهان رایگان می‌کنیم!»

آشنایی با کمپانی FreeWater

FreeWater یه کمپانی تازه متولد شده است که همونطور که از اسمش پیداست ، آب معدنی رایگان به مردم میده . و به عنوان یه پلتفرم تبلیغاتی نوآورانه شناخته شده که از آب چشمه به عنوان یک نوع رسانه تبلیغاتی جدید استفاده می کنه و در عین حال بشردوستی و پایداری را در اولویت فعالیتش قرار میده. و در کل قصد این شرکت اینه که یه کانال تبلیغاتی مثبت و برجسته باشه که مخاطبان خودش رو آزار و اذیت نکنه. در عوض، اونا می خوان مردم را با صرفه جویی در پول، نجات جان و کمک به محیط زیست خوشحال کنند. علاوه بر این، تبلیغات شرکت فری واتر، ۱۰ برابر بیشتر از پست مستقیم دریافت می کنند. حاشیه سود بالقوه این شرکت نیز بسیار بالاتر از شرکت های سنتی مواد غذایی و نوشیدنی هست، چون یه پلتفرم رسانه ای و تجارت الکترونیکه. 

درباره موسس شرکت FreeWater جاش کلیفوردز

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

شرکت فری واتر (FreeWater) کجاست؟

این شرکت که اکنون در آستین، تگزاس مستقر است، در میانه یکی از بزرگترین لحظات بازاریابی خود در کنفرانس سالانه South by Southwest است و یک مفهوم بازاریابی پارادایم را ایجاد کرده است که هدف آن تبدیل به اولین سوپرمارکت رایگان جهان و ایجاد اختلال در صنعت غذا و نوشیدنی است. آب تنها اولین محصول از بسیاری از محصولاتی است که جاش قصد دارد رایگان کند و با تبلیغات پشتیبانی شود.

در حالی که شرکت کنندگان در مورد رویدادهای رسانه ای، فناوری و سرگرمی سر و صدا می کنند، ممکن است یک کامیون FreeWater را ببینند که بطری های آلومینیومی و جعبه های کاغذی رایگان و با پشتیبانی تبلیغات را در اطراف آستین توزیع می کند.کلیفوردز خوش بین است، اگر بتواند فری واتر را همانطور که در ذهن دارد پیش ببرد،  در نهایت یک سوپرمارکت رایگان باز کند که همه اینها از طریق فروش تبلیغات امکان پذیر شده است.

داستان برند FreeWater

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

جالب است بدانید این شرکت می‌گوید فری واتر تنها آغاز راه است و آب اولین محصول سوپرمارکت‌های رایگان آینده آنهاست. آنها قرار است محصولات دیگری را هم رایگان کنند و هر محصول رایگان جدیدی که معرفی می‌کنند، به شکلی معنادار به هدف خیریه‌ای نیز کمک کند.

این استارتاپ خلاق و پیشگام، به‌سرعت به یک پدیده بین‌المللی تبدیل شده که باعث جلب توجه برندها، سرمایه‌گذاران و مصرف‌کنندگان بسیاری در سراسر جهان شده است.

برندها و سرمایه‌گذاران با تبلیغ محصول خود در فضای تبلیغاتی فری واتر می‌توانند با یک تیر، چند نشان بزنند؛ اول از همه اینکه فضای تبلیغ متفاوتی را تجربه می‌کنند و همچنین در کنار پروژه‌ خلاقانه‌ای مانند فری واتر بر سر زبان‌ها می‌افتند و همزمان می‌توانند به مشتریان خود بگویند مسئولیت اجتماعی‌شان را با مشارکت در یک کار خیریه انجام داده‌اند.

فری واتر قبلاً دو پروژه آب را در کنیا با توزیع آب چشمه رایگان در ایالات متحده تأمین مالی کرده است. کلیفوردز، بنیان‌گذار این استارتاپ می‌گوید: «استارتاپ ما با توزیع آزادانه کالاهایی با قیمت‌های منفی که سودآور هستند، سرمایه‌داری را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

ما به برندها کمک می‌کنیم تا به مخاطبان مورد نظر خود برسند، کالاهای باکیفیت را به‌صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهیم و برای حل مسائل جهانی بدون استفاده از یک پنی از پول مالیات‌دهندگان، به خیریه کمک مالی می‌کنیم.»

فری واتر می‌گوید که آنها فقط به ۱۰ درصد از آمریکایی‌ها نیاز دارند تا با انتخاب آنها، بحران جهانی آب را برای همیشه حل کنند! به نظر بلندپروازی می‌آید، اما تا همین ‌جای کار هم این برند بیشتر از تخیل ما و خیلی‌ها پیش رفته و دوست دارم فکر کنم آنها می‌توانند به هرچه می‌خواهند برسند، چون هم خلاق‌اند و هم مهربان.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *