حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

طراحی برای تغییررفتار به کمک رفتارشناسی

همه ما موجودات عادت هستیم و همانطور که هر کسی که سعی کرده است یک روال ورزشی جدید را شروع کند یا قبل از خواب رسانه های اجتماعی را متوقف کند، می تواند گواهی دهد، تغییر عادات دشوار است.

این مشکل می تواند عواقب واقعی برای جوامع و کسب و کارها داشته باشد: متقاعد کردن مشتریان برای پذیرش یک سرویس جدید می تواند سخت تر از ارائه خدمات در وهله اول باشد. اغلب، خیلی سخت تر.

تغییر رفتار، در واقع، یکی از چالش های بزرگ طراحی محصول عصر مدرن است. این نسل ها از طبیعت ریشه دار انسان را در برابر انواع بی پایان انگیزه ها، تحریک ها و پاداش هایی که باید برای کار و اغلب به گروهی از افرادی که ان را انجام می دهند، طراحی شود.

طراحی برای تغییر رفتار این است که چگونه ما مسیری را برای مردم برای انتقال به محصولات و خدمات جدید فراهم می کنیم، راه های بهتری برای انجام کارها اتخاذ می کنیم و در بسیاری از موارد زندگی سالم تر و شادتری داشته باشیم.

طراحی رفتار - behavior

پیش نیاز: درس طراحی رفتار

به عنوان یک شرکت طراحی و نواوری، زیبا اغلب وظیفه انجام این کار را بر عهده دارد – راه حل های جدید اغلب نیاز به رفتارهای جدید دارند و فهمیدن چگونگی القای انها بخش بزرگی از چالش طراحی است. این چیزی است که ما در دسته های مختلف از مراقبت های بهداشتی، به CPG، به مصرف کنندگان راحت با محصولات یا رفتارهای پایدار تر انجام داده ایم. و در این فرایند، ما چند رویکرد پیدا کرده ایم که می تواند به طور قابل اعتماد این نوع تغییرات را به واقعیت تبدیل کند.

برخی از اینها مستقیما از دانشگاه بیرون می اید. مدل رفتار Fogg، که توسط استاد استنفورد B.J. Fogg ایجاد شده است، انگیزه و سهولت یا دشواری انجام کاری را به عنوان بلوک های اصلی تغییر رفتار در نظر می گیرد. تفکر Fogg بر بنیانگذاران فیس بوک، توییتر و گوگل تاثیر گذاشته است – سه شرکت که بیشتر از هر شرکت دیگری برای تغییر نحوه زندگی روزمره ما انجام داده اند. حداقل از زمان اختراع اینترنت. مدل های دیگر، مانند مدل عمل منطقی Fishbein، پاداش، پویایی اجتماعی و تقویت را در نظر می گیرد.

همه این مدل ها نکات خوبی را نشان می دهند و همه انها تا حدودی موثر هستند. اما رفتار انسان پیچیده است و خوب است که بیش از یک ابزار در جعبه خود داشته باشید. به جای اینکه به یک مدل واحد به عنوان یک راه درست نسبت داده شود.

تیم های خلاق طراحی بر روی پنج رویکرد توافق کرده اند:

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

مدل رفتار شناسی “دیسک” Disc

برای اولین بار بقراط در ۴۶۰ سال قبل از میلاد مسیح، رفتار انسان هارو بررسی کرد و اون هارو به ۴ دسته صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی تقسیم بندی کرد(همون مزاج ۴ گانه). بعد از اون آقای کارل یونگ در سال ۱۹۲۱ برای اولین بار تیپ های رفتاری ۴ گانه رو معرفی کرد.

اما به صورت رسمی مدل DISC در سال ۱۹۲۸ توسط ویلیام مارستون (بر اساس مطلاعات یونگ) معرفی شد؛در ابتدا باید این نکته را بگوییم که دیسک، یک مدل شخصیت شناسی نیست بلکه یک مدل رفتارشناسی است.

طراحی رفتار behavior design دیزاین کلاب

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *