حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

طراحی پوسترهای تبلیغاتی | Ad Poster

طراحی پوسترهای تبلیغاتی | Ad Poster

بازاریابی دیجیتال ترکیبی از ارائه تصاویر و محتواهای آموزنده است. طراحی گرافیکی ایده‌های تبلیغاتی یک شرکت را به اعلان‌های تصویری تبدیل می‌کند. به این ترتیب یک سازمان می‌تواند به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار کند و بیزینس‌ها باید فاصله کمی ‌با مشتریان و مخاطبان خود داشته باشند. در واقع دوره مطالعه متن و اعلامیه‌های بلند بالا به سر آمده است. شما باید با تصاویر جذاب و گویا در کسری از دقیقه منظور خود را انتقال دهید.

وقتی هوس نگاه کردن فیلم یا سریال می‌کنید، اولین کاری که انجام می‌دهید جستجوی فیلم‌ها و سریال‌های مختلف در اینترنت است. اولین چیزی که شما را جذب یک فیلم یا سریال می‌کند، پوستر آن است. در واقع اگر فیلم یا سریالی پوستر جذابی نداشته باشد، نمی‌تواند در جذب مخاطب به خوبی عمل کند. اهمیت طراحی پوستر فیلم به قدری است که می‌تواند حتی روی فروش فیلم تأثیر بگذارد.

همین موضوع برای خرید کتاب هم صادق هست، حتی امروزه که کتاب ها بیشتر ماهیت pdf پیدا کرده ان، طراحی جلد آن اهمیت بیشتری هم پیدا کرده است.خیلی‌ از گرافیست ها طراحی جلد کتاب را با طراحی پوستر یکی می‌دانند. گرچه این دو همپوشانی‌هایی با هم دارند اما هر دو کاملاً دو دنیا با اجزای متفاوتی دارند. با توجه به این که شما می‌توانید از دانش یکی برای دیگری نیز استفاده کنید ما این مبحث را در این مقاله مورد بررسی قرار می‌دهیم و اصولی برای طراحی پوستر و جلد کتاب را خاطرنشان خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

پیش نیاز:

آشنایی با انواع پوسترهای تبلیغاتی

طراحی پوستر تبلیغاتی فراخوان

گاه برخی کسب و کارها نیاز به طراحی پوستر تبلیغاتی دارند که جنبه فراخوان یا اطلاعیه عمومی دارد. در این نوع پوستر ها باید المانی وجود داشته باشد تا ابتدا مخاطب را به خود جلب کند، سپس اطلاعات بیشتر را با ذکر مکان، زمان و رویداد خاص در اختیارش قرار دهد. از طرفی در دنیای مدرنیته بسیاری از افراد وقت کافی ندارند تا بایستند و اطلاعات پوستر را مطالعه کنند در این زمینه سیلور رسانه توصیه می کند از کدهای QR استفاده کنید که تنها با یک اسکن، کلیه اطلاعات مورد نظر در گوشی همراه افراد قرار گیرد. ایده ای که می توان در بیلبوردهای پشت چراغ قرمز بکار گرفت تا در زمان انتظار، با اسکن QR اطلاعات مفید در اختیار علاقمندان قرار گیرد. توصیه می کنیم کد QR را تا جایی که ممکن است در بیلبورد و پوستر بزرگ درج کنید تا به راحتی در فواصل مختلف اسکن شود.

طراحی پوستر فیلم

پوستر فیلم یا دیوارکوب فیلم پوستری است که در تبلیغات فیلم از آن استفاده کنند. پوستر فیلم وسیله‌ای تبلیغاتی است که توسط آن در بیننده برای دیدن فیلم انگیزه ایجاد می‌شود. ممکن است در طراحی پوستر از نمادها استفاده شود. از پوسترهای فیلم در داخل یا خارج سالن‌های سینما یا در مغازه‌های فروش محصولات فرهنگی استفاده می‌شود. از طراحان مطرح پوستر فیلم در ایران می‌توان به مرتضی ممیز، فرشید مثقالی و عباس کیارستمی نام برد.

پوستر فیلم را درون یا بیرون سالن سینما می‌چسبانند، همچنین ممکن است در خیابان یا مغازه‌ها چسبانده شود. همچنین از پوستر فیلم ممکن است در مجله ترویجی شرکت توزیع‌کننده، وبگاه‌های اینترنتی، جلد دی‌وی‌دی، … استفاده کنند.

طراحی پوسترهای مربوط به فیلم‌ها، سریال‌ها یا مستندها فقط از پس هنرمندانی که خلاقیت هنری خاص دارند بر می‌آید. کوچک‌ترین کم کاری طراحان باعث تأثیر منفی روی پوسترها می‌شود و به همین جهت فقط باید از طراحان خوش ذوق برای طراحی‌شان کمک گرفت. در ادامه این مطلب در مورد طراحی پوستر سینمایی به خصوص پوستر فیلم ایرانی صحبت می‌کنیم. همراه ما باشید.

طراحی جلد کتاب

در طراحی پوستر شما نیاز به خلق قصه دارید،  نیاز به خلق کپشن و شعار دارید در حالی‌که در طراحی جلد کتاب چنین نیازی وجود ندارد. شما فقط باید قصه را کشف و آن را طراحی کنید. چون قصه همان کتابی است که نوشته شده. احتیاجی به طراحی کپشن و شعار هم ندارید. چون کپشن و شعار در اینجا اسم کتاب است. در طراحی جلد کتاب، اسم کتاب عنصر بسیار مهمی است.

تفاوت ها و همپوشانی های طراحی پوستر فیلم و جلد کتاب

طراحی جلد کتاب بسیار وابسته به شخصیت نویسنده و شخصیت سفارش دهنده و ناشر است. شما اگر می‌خواهید برای یک خانم متخصص طراحی جلد کتاب انجام دهید خیلی فرق می‌کند با طراحی جلد کتاب برای یک خانم معلم. شخصیت‌های متفاوت و موقعیت‌های کاری مختلف می‌توانند در طراحی جلد کتاب منعکس شوند. در حالی که در طراحی پوستر این عناصر دخیل نیستند.

غیر از محتوا، قصه و کپشن، مباحثی دیگری هم مطرح است. در طراحی پوستر باید بسیار سریع و اورژانسی محتوا را به مخاطب رساند تا به بتواند متقابلاً به سرعت با آن ارتباط برقرار کند. اما در طراحی جلد کتاب چون قرار نیست مخاطب خیلی سریع مفهوم و پیام را دریافت کند می‌توانیم او را به تفکری بیشتری دعوت کنیم، کنجکاوی‌اش را تحریک کنیم تا دست کم سری به فهرست کتاب و مقدمه‌اش بزند و به سوی متن هدایت شود.

ترکیب‌بندی پوستر و طرح جلد کتاب هم با هم متفاوتند. در پوستر پلن اول تصویر و پلن دوم تایپوگرافی است ولی در طراحی جلد گاهی کاملاً برعکس است.

طراحی جلد کتاب ساختاری است که ما را به سمت مدیریت هنری کتاب سوق می‌دهد. قرار نیست طراح جلد فقط سطح محدود رویی کتاب را طراحی کند. طراحی جلد کتاب مثل یک بستۀ کامل است که روی جلد، پشت جلد، داخل جلد، صفحات اولیه و یونیفرم کتاب به آن مربوط می‌شوند.

اهمیت ژانر محتوا در طراحی پوستر

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

طراحی پوستر فیلم مینیمال

عواملی که باعث می شود یک پوستر تبلیغاتی موفق عمل کند

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

پوستر یکی از راه های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی مطلب, رویداد یا موضوعی خاص  است که با دو عنصر”گرافیک و متن” نمایش داده میشود.
پوستر در تبلیغات جایی قرار دارد که مخاطب به واسطه ی گرافیک و طراحی مناسب و زیبا، از فاصله دور جذب می شود و
زمانی که  مخاطب جلوتر میرود و نزدیک می شود، نوشته ها و یا همان متن پوستر را که عموما حاوی اطلاع رسانی است را مورد مطالعه قرار می دهد.
پوستر تبلیغاتی باعث پیشی گرفتن شما از سایر رقبا می شود.
معمولا تصاویر و کلمات به صورت مختصر و مرتبط با مفهومی که در یادها می ماند طراحی میشود.
پوسترها هیچگاه پیام را به طور مستقیم به مخاطب نمیرساند و معمولا حاوی خلاصه مطلب است.
پوسترها عموما یکی از پر مخاطب ترین راه های تبلیغاتی است که اکثرا استفاده میکنند.
تا جایی در دل مخاطبان جا باز کرده که به غیر از چاپ و اطلاعیه های چاپی از آنها در فضاهای مجازی نیز استفاده می کنند.

در کنار مطالعه مقالات و تکنیک‌های مربوط به طراحی پوستر، استفاده از منابع آموزشی منسجم و باکیفیت نیز اهمیت قابل توجهی در آموزش طراحی پوستر دارد.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *