حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

نماد یین و یانگ | Yin & Yang

یین و یانگ نشان دهنده قطب‌های مخالف و تضادهای جهان هستند. البته این بدان معنا نیست که یانگ خوب است و یین بد است (در حقیقت این تحریفی نادرست است). بلکه یین و یانگ مانند شب و روز یا زمستان و تابستان بخشی از چرخه هستی هستند. وقتی تعادل و احساس خوبی به وجود می‌آید که تعادل بین یین و یانگ برقرار باشد. نقطه‌های متضادی که داخل شکل یین و یانگ دیده می‌شود به این مفهوم است که یین وقتی به حداکثر خودش برسد، و می‌خواهد تمام شود در درونش یانگ را دارد و وقتی هم که یانگ می‌خواهد به حداکثر خود برسد در درونش یین را دارد. یعنی وقتی یکی تمام می‌شود، دیگری در درونش رشد می‌کند و این چرخه ادامه پیدا می‌کند.

نماد شناسی در طراحی - یین و یانگ

نماد یین و یانگ امروز در طراحی پوشاک، معماری، معماری داخلی و … کاربرد فراوان دارد.

معنی یین و یانگ

نظریه یین یانگ یک چارچوب فلسفی است که آنچه را که مردم چین مدت‌ها در طبیعت و جهان مادی مشاهده کرده‌اند، توصیف می‌کند.

فلسفه یین و یانگ ریشه در این باور دارد که همه چیز در جهان از دو نیروی متضاد اما مکمل یکدیگر تشکیل شده است. 

برای درک معنای نماد یین و یانگ، درک چگونگی عملکرد انرژی یین و یانگ ضروری است. بر اساس فلسفه یین یانگ، دوگانگی انرژی در جهان تعادل و هماهنگی را فراهم می کند.

 انرژی یین انرژی پویاتر یانگ را کنترل می کند و انرژی یانگ باعث می شود انرژی یین به سمت رکود نلغزد. هر نیرو غالب می شود و سپس با نیروی مخالف در یک مبارزه بی نهایت برای هماهنگی جایگزین می شود.

 انرژی یین یانگ در دنیای اطراف شما آشکار است و به صورت متضادهایی مانند شب و روز، گرم و سرد، تابستان و زمستان ظاهر می شود.

جزئیات نشانه یین و یانگ

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

یین و یانگ در فنگ شویی

یین و یانگ جیست

فنگ شویی تلاش می کند تا انرژی چی یا انرژی حیات را در فضای زندگی شما متعادل نگه دارد. انرژی چی از دو نیروی متضاد، یین و یانگ تشکیل شده است. چی تنها زمانی کامل می شود که هر دو انرژی موجود و متعادل باشند.

جمع بندی

یین (Yin)، به معنی در بسته، تاریکی و سمت شمالی کوه و یانگ (Yang)، به معنی بلندی، روشنایی و سمت جنوبی کوه می باشد. فلسفه نشانه و تئوری یین و یانگ این است که در بین آن ها تعادل ایجاد کنیم. در واقع طبق این نظریه، عدم تعادل بین این دو، با خود مشکلات و دردسرهای مختلفی همراه دارد. مثلا ممکن است که در بدنتان احساس ضعف و خستگی کنید و یا خوابی بی کیفیت و کوتاهی داشته باشید.

توجه داشته باشید که این تئوری، تعادل بین یین و یانگ را در بدن انسان (طب سنتی چینی) و بین انسان و محیط اطراف و طبیعت (فنگ شویی) مورد بررسی قرار می دهد.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *