حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

کامپوزیتینگ | تکنیک های ترکیب بندی VFX

کامپوزیتینگ یکی از رایج ترین تکنیک ها در هنرهای تجسمی است. کامپوزیت به معنای ترکیب کردن المنت ها و تصاویر مختلف به درون یک فوتیج (فیلم – تصویر یا …) یا اصطلاحا Combine (ترکیب) می باشد، که به منظور ساخت یک صحنه مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از تکنیک های این مبحث (نصحیحات رنگی – نور پردازی و …) جلوه ی خاصی را به کار می بخشد.

به لطف پیشرفت های تکنولوژیکی چند دهه گذشته ، تصاویر کامپوزیت در همه جا مشاهده می شود. ما قصد داریم انواع مختلفی از تصاویر ترکیبی را از صفحه سبز تا روتوسکوپی تا CGI و همه چیز بین آنها را بررسی کنیم.

کامپوزیتینگ | تکنیک های ترکیب بندی VFX

ترکیب بندی در طراحی هنر ادغام بصری

ترکیب بندی به عنوان یکی از ستون‌های اصلی در دنیای داستان‌گویی بصری ایستاده است که پلی را بین تخیل و واقعیت برقرار می‌کند. در جوهر، این شامل یکپارچه‌سازی بی‌درز عناصر بصری مختلف است، یک جادوی خلاقیت که از منابع مختلف یک ترکیب یکپارچه می‌سازد.

تعریف تصویر کامپوزیتی و ترکیب بندی

فرایند کامپوزیت شامل طیف گسترده ای از تکنیک های پیشرفته فیلمسازی مانند ضبط روی صفحه سبز، تصاویر ایجاد شده توسط کامپیوتر و روتوسکوپی است.

ترکیب بندی فرایندی است که از طریق آن دو یا چند تصویر با هم ترکیب می شوند تا یک تصویر واحد ظاهر شود. فرآیند کامپوزیت را می توان به صورت ست و داخل دوربین یا در حین پس از تولید انجام داد.

ده ها روش مختلف برای ترکیب عکس ها وجود دارد اما شاید متداول ترین آن مثل زمانی باشد که یک هواشناس در جلوی صفحه سبز قرار می گیرد و جزئیات آب و هوا در پشت سر آنها نمایش داده می شود.

انواع تکنیک های ترکیب بندی VFX:

  • CGI
  • مات کردن
  • نوردهی چندگانه
  • صفحه آبی یا سبز
  • کامپوزیتینگ فیزیکی
  • پروجکشن جلو یا عقب

تاریخچه ترکیب بندی (کامپوزیتینگ)

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

نرم‌افزارهای ترکیب بندی در طراحی

نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند Adobe After Effects، Nuke و Photoshop ابزارهای قدرتمندی برای ترکیب بندی در طراحی را فراهم می‌کنند که به هنرمندان و تهیه‌کنندگان فیلم امکان می‌دهند تا با دقت و خلاقیت عناصر را دستکاری، ترکیب و تقویت کنند.

جمع بندی

در نهایت ترکیب بندی در طراحی، یک تکنیک حیاتی در هنرهای تصویری و تولید فیلم است که شامل ترکیب چندین عنصر تصویری از منابع جداگانه به یک تصویر یا دنباله‌ای شامل می‌شود.

ترکیب بندی در طراحی، یک تکنیک حیاتی در هنرهای تصویری و تولید فیلم است که شامل ترکیب چندین عنصر تصویری از منابع جداگانه به یک تصویر یا دنباله‌ای شامل می‌شود. این فرآیند مهم در ایجاد جلوه های بصری شگفت‌انگیز، تقویت داستان‌گویی و دستیابی به واقع‌گرایی در هر دو فیلم‌ها و هنر دیجیتالی بسیار حائز اهمیت است.
معدل این کلمه در زبان انگلیسی Compositing است.

فهم این موضوع برای VFX آرتیست ها، کامپوزیتور ها ، تهیه‌کنندگان فیلم، انیماتورها و هر کسی که در داستان‌گویی بصری وارد است بسیار حیاتی است. تسلط بر این تکنیک به آن‌ها این قدرت را می‌دهد که به مرزهای تخیل بپردازند و تصاویری را ایجاد کنند که مخاطبان را در انواع رسانه‌ها به خود جلب می‌کنند.
Compositing در صنعت فیلم‌سازی، تبلیغات، هنر دیجیتال یا سایر اقدامات خلاقانه استفاده می‌شود، ترکیب بندی به عنوان یکی از تکنیک‌های پایه‌ای در هنرهای تصویری ایستاده است که داستان‌گویی و روایت را به اوج می‌رساند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *