حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

کتاب “ساخت ژاپن” به قلم بنیان گذار سونی “آکیوموریتا”

در این کتاب آکیوموریتا ( 1921 2000) بنیانگذار شرکت سونی ژاپن با نگاهی توصیفی تحلیلی به فرآیند توسعه ژاپن کوشیده است ضمن بررسی روند پیشرفت فرآورده‌های تکنولوژی برتر به ویژه تولیدات سونی مقایسه‌ای میان شیوه مدیریت ژاپنی با شیوه مدیریت حاکم در کشورهای صنعتی فراهم آورد وی در این خصوص، بیشتر، شیوه مدیریت ژاپنی را با شیوه مدیریت حاکم در آمریکا مقایسه و بررسی کرده است.

کتاب “ساخت ژاپن” به قلم بنیان گذار سونی “آکیوموریتا”

در شرایطی که هر روز، کتابهای تازه‌ای در زمینه کسب و کار منتشر می‌شوند، مرور و بررسی کتابی که بیش از سه دهه از عمر آن گذشته است، چه کاربردی می‌تواند داشته باشد؟

ساخت ژاپن داستان موفق شدن یک برند است. برندی که از میان ویرانه‌های جنگ جهانی برخاسته است. آن هم در شرایطی که نام ژاپن، با واژه‌ی بی کیفیت، هم‌معنا و مترادف بود. از این منظر قطعاً داستان رشد این برند،‌ مانند هر برند و کسب و کار دیگری می‌تواند آموزنده باشد.

از سوی دیگر، شناخت تاریخچه سونی، می‌تواند به ما در درک بهتر آنچه در سال‌های اخیر بر این برند گذشته است کمک کند. تحلیل وضعیت امروز برند سونی و افولی که در سال‌های اخیر تجربه کرده است،‌ بدون شناخت دقیق از نحوه‌ی رشد و صعود آن امکان‌پذیر نیست.

عناوین فصول کتاب عبارت‌اند از:

” :جنگ، بقا و امید”، “صلح آغاز زندگی نوین”، “فروش به دنیا”، “مدیریت :ترویج احساس خانوادگی”، “شیوه‌های آمریکایی و ژاپنی مدیریت”، “انگیزه‌های فعالیت‌های اقتصادی در ژاپن”، “تکنولوژی”، “ژاپن و جهان :انزوا و اتحاد “و “تجارت جهانی :دفع بحران .”

نکاتی از کتاب ساخت ژاپن

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

” .آکیوموریتا “از مدیریت ژاپنی، به منزله مدیریت خانوادگی یاد می‌کند که کارکنان هر شرکت، عضوی از آن خانواده به شمار می‌آیند . “موریتا “می‌کوشد نشان دهد که این ظرفیت ابداع مغزهای ژاپن بود که توانست تحت مدیریت خانوادگی، ژاپن مقلد را به ژاپن مبتکر و مبدع تبدیل نماید .

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *