حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

استارت آپ فایور | Fiver

Fiverr یک بازار آنلاین برای خدمات کارمزدی دورکاری است. این وبسایت در سال ۲۰۱۰ میلادی برپایه شرکتی در تل آویو شروع به کار کرد. این سرویس بستری را برای افراد دورکار ارائه می‌داد که بر بستر آن می‌توانستند پیشنهادهای خود را به مشتریان در سراسر جهان ارسال کنند. در سال ۲۰۱۲ میلادی بیش از سه میلیون خدمات در وبسایت فایور لیست شده بود.

fiver1 استارت آپ فایور

معرفی اپ Fiverr

به عبارت ساده، Fiverr یک بازار آنلاین است که خدمات متنوع، کارهای کوچک و تسک های متعددی را ارائه می دهد. سایت فایور تاسیس شده است که افراد فریلنسر بتوانند آزادانه خدمات دیجیتالی خود را تبلیغ کنند.

فایور در تاریخ دوشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۸۸ (۱ فوریه ۲۰۱۰ میلادی) توسط شای وینینگر (به انگلیسی Shai Wininger) و میچا کائوفمن (به انگلیسی Micha Kaufman) تأسیس شد. وینینگر به این ایده به میدان آمد که یک سامانه تعاملی دوطرفه برای برون سپاری خدمات دیجیتالی راه‌اندازی کند. سامانه‌ای کم در آن اغلب خدماتی که قابلیت انجام شدن به روش دورکاری و برون سپاری را دارند ارائه شود. 

در این سایت شما میلیون ها نفر را پیدا کنید که مهارت های مختلف عرضه می کنند. اگر شما یک طراح و توسعه دهنده وب هستید، وکیل و یا حتی نوازنده، fiverr برای شما مناسب است. در این سایت خدمات ارائه شده تحت عنوان “gigs” شناخته می شود و بسیاری از آنها فقط با 5 دلار شروع می شوند. البته این موضوع به چندی شرکت باز می گشت که فقط خدمات 5 دلاری ارائه می شد. در حال حاضر رقم ها متنوع و بالاتر است.

با اتصال فروشندگان به فریلنسر ها، فایور به یکی از بزرگترین وبسایت ها برای ارائه خدمات انلاین تبدیل شده است. محبوبیت فایور باعث می شود که حتی به عنوان یک ابزار جانبی برای درآمدزایی شناخته شود.

نحوه عملکرد فایور

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

پنج شغل پر درآمد در Fiverr

همانطور که در این مقاله بیان کردیم، افراد با تخصص های متنوع در سایت فایور مشغول به کار هستند. بیش از 200 از دسته شغلی در Fiverr وجود دارد. آنچه در ادامه بیان می کنیم، ده تا از پردرآمد ترین کسب و کار ها در فایور است:

توسعه دهنده وب سایت

  • میزان درآمد به ازای هر gig : صد تا 2000 دلار برای هر gig

طراحی و ساخت وب سایت احتمالا یکی از پردرآمد ترین مشاغل موجود در فایور است. اگر چه شما پیشنهاد های متفاوتی برای طراحی و کدینگ سایت در فایور پیدا می کنید، اما اگر قادر به انجام آنها باشید، درآمد بیشتری کسب می کنید.

به طور خاص طراحی وبسایت های e-commerce متقاضیان زیادی دارد. خریداران اغلب به دنبال کسانی هستند که بتوانند بر روی پلتفرم هایی مانند Wordress، Squarespace و Shopify به طراحی سایت بپردازند.

طراحی گرافیک

  • میزان درآمد به ازای هر gig : ده تا 1000 دلار

کسی نمی تواند بگوید که در فایور کمبود پیشنهاد گرافیکی وجود دارد، چرا که بیش از 11000 gig در فایور وجود دارد و یکی از محبوب ترین دسته ها در سایت است. اگر شما خریدار هستید، قطعا نباید در پیدا کردن یک طراح برای طراحی تی شرت، لوگو و یا بیزینس کارت، به مشکل برخورد کنید.

کپی رایتینگ

  • میزان درآمد به ازای هر gig : پنجاه تا 2000 دلار

برای کسب درآمد در Fiverr لازم نیست یک متخصص فناوری باشید. اگر شما در نوشتن تخصص دارید، می توانید به ارائه خدمات کپی رایتینگ به دیگران، کسب درآمد کنید. gig های زیادی برای نوشتن وجود دارد مخصوصا زمانی که با کپی رایتینگ همراه باشد. مثلا gig های زیادی در خصوص نویسندگان کتاب الکترونیک، نویسندگاه وبلاگ و… در این سایت دیده می شود.

بازاریابی از طریق ویدیو

میزان درآمد به ازای هر gig : صد تا 2000 دلار

بازاریابی از طریق ویدیو یکی از مشاغلی است که در آن بالاترین پرداخت ها وجود دارد. تقاضا برای این نوع از خدمات در طول چند سال گذشته 100 درصد افزایش پیدا کرده است. لذا فایور بازار بسیار مناسبی برای کسانی است که تجربه کارگردانی و ضبط ویدیو دارند.

فیلم های آموزشی، انیمیشن های کوتاه و ویدو های تبلیغاتی همگی چیزهایی هستند که خریداران زیادی به دنبال آن هستند. علاوه بر این، این بازار با رشد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب گسترش بیشتری پیدا می کند.

خدمات ترجمه

  • میزان درآمد به ازای هر gig : صد تا 1000 دلار

اگر شما به جز انگلیسی به زبان دیگری نیز تسلط دارید، به راحتی می توانید از طریق ترجمه، درآمد دلاری کسب کنید. بسیاری از بیزینس ها به دنبال فروشندگان چند زبانه هستند تا بتوانند اسناد و مقالات مختلف را ترجمه کنند. در همین راستا شما می توانید کسانی را در فایور پیدا کنید که علاقه مند به یادگیری یک زبان جدید هستند لذا شما اگر در تدریس توانمند هستید می توانید در فایور به یک مدرس زبان خصوصی تبدیل شوید.

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

 کسب درآمد از فایور | Fiver

در بخش عملکرد فایور توضیح دادیم مدل کاری آن را و اگر چه نام fiverr ممکن است شما را یاد درآمد 5 دلاری بیندازد اما شما می توانید خیلی بیشتر از پنج دلار بدست آورید. برخی از فریلنسر ها تاکنون از این سایت، صد ها و هزاران دلار درآمد کسب کرده اند. اگر چه در ابتدا تمام خدمات فایور، 5 دلار قیمت داشت اما خوشبختانه این موضوع دیگر از بین رفته است.

جمع بندی

اگر علاقه‌مند به کار فریلنسری هستید و دوست دارید بدون حضور در محل کار مشغول به انجام کاری شوید یا می‌خواهید شغل دومی برای خود داشته باشید، کارهای فریلنسری زیادی مثل طراحی سایت، طراحی گرافیک، تولید محتوا و … به شما پیشنهاد می‌شود. حال اگر شما در سایت‌های فریلنسری خارجی مثل فایور مشغول به کار شوید، می‌توانید درآمد دلاری داشته و حتی در سفر و هر جای دنیا که باشید به کار مشغول شده و کسب درآمد کنید. 

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *