حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

برندینگ به سبک کمپانی ورتو | Verthu Product

موبایل ورتو دیزاین کلاب

امروزه موبایل برای بعضی از افراد به کالایی لوکس تبدیل شده است که میتوانند با نشان دادن آن، خاص و متفاوت بودن خود را به نمایش بگذارند.

شرکت ورتو با همین ایده و هدف تاسیس شد. یعنی مدیران آن با خود گفتند که اگر کسی برای ساعتی شیک ۲۰ هزار دلار می تواند پرداخت کند، پس چرا این مبلغ را برای خرید یک موبایل انجام ندهد؟

بر همین اساس شرکت برای خاص و لوکس بودن این کالا به شکل کاملا دستی و بدون دخالت ماشین ابزار به تولید این موبایل پرداخته است که بدنه آن از تیتانیوم، طلا، نقره و فلزات گرانبهای دیگر بهره برده است. همچنین استفاده از جواهراتی مثل الماس، یاقوت و طلا بر روی بدنه آن که توسط هنرمندانی چیره دست و معروف در اروپا انجام می‌گرفت لوکس بودن این موبایل را چندین برابر ارزش واقعی می کرد.

Luxusni mobilni telefon Vertu Signature موبایل ورتو دیزاین کلاب

محبوب ترین سری مدلهای موبایل ‏ورتو، مدل سیگنیچر کبرا (Signature Cobra) که ساختار مشابه دیگر مدل‌های سیگنچر دارد و از بدنه با جنس طلا بهرمند است.

بعد از اتمام فرایند تولید محصول و انتقال آن به مغازه‌های لوکس انحصاری شرکت ورتو و سایر فروشگاه های دیگر در کل دنیا، عموما گوشی های این برند درون ویترین هایی که برای به نمایش گذاشتن زیورآلات گرانبها و آثار باستانی در موزه ها استفاده میشد، قرار میگرفت تا به خریدار نهایت حس لاکچری بودن محصول منتقل شود.

تاریخچه کمپانی ورتو

پس از تاسیس در سال ۱۹۹۸ توسط نوکیا، این برند شروع به تولید محصولات خود کرد. اما در اکتبر ۲۰۱۲ شرکت نوکیا به مقدار مشخصی از سهام خود در شرکت ورتو را به گروه EQT فروخت، اما ۱۰ درصد از سهام خود را حفظ کرد.

 در پایان سال ۲۰۱۳ این شرکت که بیش از ۳۰۰ هزار مشتری داشت و تلفن هایش در بیش از ۵۰۰ مغازه خرده فروشی و بالغ بر ۷۰ شرکت یا موسسه به صورت انحصاری به فروش می‌رسید.

در سال ۲۰۱۵ اعلام شد EQT سهام ورتو خود را را به شرکت گودینگ هلدینگ (Godin Holdings)، یک هلدینگ مستقر در کشور هنگ‌کنگ فروخت.

 در مارس ۲۰۱۷ Godin Holdings به Barton Ltd ، یک شرکت ترک مستقر در قبرس فروخته شد. در ژوئیه سال ۲۰۱۷ سهامداران جدید برای حمایت از ورشکستگی به دادگاه انگلستان مراجعه کردند.

نهایتا این شرکت پس از شکست برنامه‌های نجات خود، به انحلال داوطلبانه رفت و ۲۰۰ کارمند باقیمانده خود را بدون حقوق و بیکار کرد.

Vertu AK France، شرکت مادر Vertu Corporation است که از طریق آن برند و شرکت Vertu امروز تجارت خود را ادامه می‌دهند. در سال ۲۰۲۰ کارخانه و مجتمع اداری این شرکت که از سال ۲۰۱۷ خالی شده بود تا با تخریب تبدیل به پارک خرده‌فروشی شود.

بازار هدف ورتو

تلفن های ورچو به طور یقین در نزد کسانی که گرایش به زندگی تجملاتی دارند بسیار جذاب و دوست داشتنی به نظر می رسد. زیرا علاوه بر جنبه ی شخصی و خصوصی، با دست ساخته شده اند؛
در ساخت موبایل با استفاده از تکنولوژی نوکیا و جدیدترین فناوری های آن سعی شده است خواسته های مشتریان مطرح شود. همچنین شرکت مزبور از قطعات انحصاری بسیار مرغوبی مانند آنتن ها، میکروفون ها و پوشش هایی بهره گرفته که در آن ها فلزات خاصی به کار رفته است. هدف از اقدامات فوق جلب نظر مشتریان در سطح بین المللی است، افرادی که مایلند زندگی کاملا متفاوتی با دیگران داشته باشند.

متریال مصرفی در ساخت موبایل های ورتو

با وجود آن که چنین پدیده ای امری باورنکردنی محسوب می شود اما باید بگوییم که موبایل های جدید فقط جنبه ی کاربردی نداشته و حکم جواهر را یافته اند. مدل های مختلفی از ورچو عرضه شده که در ساخت آن ها از استیل ضد زنگ، طلای سفید و پلاتینیوم استفاده شده است.
کلکسیون ورچو توانسته است تعادلی میان فلز سخت و چرم نرم ایجاد کند. تلفن های مزبور با پوشش چرمی سیاه و قهوه ای رنگی که در رولزرویس ها Rolls Royces استفاده می شود و با دست دوخته شده به کار رفته است. سطح آن ها نیز از سفایر ضد خراش است که برای اولین بار چنین ماده ای در تولید موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. لایه ی یاقوت در زیر صفحه کلید امکان فشار دقیق آن ها را میسر می کند و خدمات شبانه روزی از جمله ویژگی های برجسته برای این گونه موبایل ها به شمار می آید.

برندینگ ورتو

شرکت ورتو تولید کننده ی فن آوری های جدید ارتباطات پیشگام، عرضه کننده ی اولین مدل های فوق العاده لوکس موبایل در سطح جهانی به شمار می رود. در ورتو سیگنیچر Vertu Signiture مهارت مهندسی دقیق، تکنولوژی پیشرفته، عملکرد بالا و خدمات شخصی در مجموع به یکدیگر پیوند خورده و در خدمت مشتریان قرار گرفته است.

ورتو از طریق همکاری با بسیاری از خرده فروشان از زمان ارائه ی اولین کلکسیون محصولات خود در سال 2002 به موفقیت چشمگیری دست یافته است. به گفته ی “گلیزریز” Glizriz مسئول فروش ورچو، میزان فروش ساعت های لوکس حاکی از افزایش تقاضا نسبت به مدل های زیبا و کاربردی است که با مهارت و دقت بسیاری ساخته شده اند. همچنین توان بالقوه ای در امر تولید و عرضه ی اینگونه محصولات وجود دارد که از نظر کیفی شباهت بسیاری به زیباترین و دقیق ترین ساعت های سوییسی دارند. طراحی جاودان، ساخت دقیق، قسمت های متحرک مکانیکی و اقدامات نهایی انجام گرفته با دست بر روی موبایل های مورد نظر اساس اعتماد به خرید این قبیل محصولات را شکل می دهد.

جمع‌بندی

ورچو اولین و تنها تولید کننده ی جهانی موبایل های لوکس و دست ساز به شمار می رود که توانسته است سه مدل متفاوت و فوق العاده جالب توجهی که شامل موبایل های آبی، قرمز و زرد می شود را عرضه کند.

طرح ماشین های لوکس و مواد به کار رفته در آن ها الهام بخش ورچو سیگنیچر و مدل های جدید آن بوده است که بازتابی از رنگ های کلاسیک همچون فراری Ferrari (قرمز)، لامبورگینی Lamborghini (زرد) و بوگاتی Bugati (آبی) محسوب می شود.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *