حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

طراحی ماژولار در معماری داخلی + مثال

معماران و مهندسين طراح مدتهاست كه از سيستم مدوالر در طراحی المانهاي پيش ساخته مورد استفاده در فضاهاي داخل ساختمان مانند المانهاي تكميلي و المانهاي تزئيني الهام گرفتهاند تا جائي كه اين سيستم توانسته است آنها را در ايجاد خالقيت ، جهت نو آوري در طرح ، در رنگ و در نصب آسان و سريع وسائل مورد نياز زندگي روزمره يا المانهاي دكوراتيو ترغيب نمايد بطوريكه طراحي اين المانها هر سال از سال قبل زيباتر، تكميل تر و متنوع تر بوده و چيدمان مطالعه شده آنها در فضاهاي داخلي مي تواند هر نوع سليقه اي را راضی نمايد.

modular interiors contest دیزاین کلاب

ماژول یا مدول در معماری

در معماری  عواملی از قبیل ویژگیهای اقلیمی، فرهنگی، ابعاد و اندازه های بدن انسان و چگونگی حرکت او در فضا، اندازه های لوازم زندگی و … در شکل گیری اندازه ها در سیستم مدولار و اصول و مبانی آن نقش مهمی دارد. که مجموعه این عوامل با هدف تامین آسایش برای انسان در نظر گرفته می شوند. علاوه بر آن یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از سیستم مدولار صرفه جویی در وقت، هزینه و جابجایی و سرعت نصب آنها می باشد.

هر طرحی بر اساس نظامی از استانداردها و اندازه ها ارائه می گردد که در خصوص طراحی سیستم مدولار هماهنگی و همخوانی اندازه ها در طراحی و تولید آن بسیار با اهمیت است. سیتم مدولار متشکل از قطعات پیش ساخته ایست که در معماری بیشترین کاربرد را در اجرای صنعت ساختمان و انبوه سازی دارد.

مثال اول

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

جمع بندی

مدول در بسیاری از رشته ها اعم از معماری، طراحی صنعتی، مدولاریستی در هنرهای زیبا، هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه سازی، موسیقی، ریاضی و … کاربرد داشته و در هر کدام از آنها تعاریف مخصوص به خود را دارد. این تعریف در معماری به این منظور است که ما در شکل گیری یک حجم یا سطح از مدول هایی به دفعات تکرار شونده به منظور ایجاد ترکیبی بزرگتر استفاده کنیم. در واقع هنگامی که از مدول صحبت میکنیم، منظور همان اندازه است که در سیستم مدولار، تنوعی از اندازه ها بسته به ترکیب تعداد محدودی اندازه پایه به دست می آیند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *