حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

طراحی محصول با نگاه استیو جابز | Jobs Outlook

برای خیلی‌ از ما استیو جابز با کمپانی محبوب اپل شناخته می‌شود. ذهن متفاوتی که ایده‌های بزرگی داشت و تلاش کرد تا تحولاتی جدی در تکنولوژی به وجود بیاورد. استیو جابز متفاوت بود و همین مسئله او را به قدری خاص نشان می‌داد که مخالفانش را به سکوت وا می‌داشت اما برخلاف کسانی که او را اسطوره می‌دانند، هرگز خود را مقدس نمی‌دانست؛

قبلا و در جامعه دیزاین استیو جابز رو گسترده معرفی کردیم و قبل از مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌کنیم اول به اون مطلب سری بزنید و کمی بیشتر با این نابغه آمریکایی آشنا بشید؛

استیو جابز

دوســت عزیــز ســلام،
 چنانچه اولیـن بارِ که به محبی‌دیزاین مراجـعه می‌کنیـد لازمه بدونید که در این سلسه مقالات ما داریم با روند و اصول دیزایـن و مدیریت یک محصـول و یا همون مسیر دیزاینــر شدن آشنا می‌شیم، برای درک بهتر مفاهیم و قرار گرفتن در بهینه ترین مسیر  توصیه می‌شه از اولین‌قدم ایـن مسـیر با ما همراه بشید، چون لازمه حتما یک سری پیش نیاز هارو بـدونیـد تا مطالب براتون قابل هضم باشه؛
از طریق لینک زیر می‌تونی بری نقشه راه رو ببینی و از اولین قدم این مسیر با ما هم‌قدم بشی؛

موقعیت شما در حال حاضر:
اگر علاقه داشتید، به همراه موسیقی مطالعه کنید:

نکات زیادی درباره زندگی استیو جابز وجود دارد که ممکن است از سر کنجکاوی بخواهیم آن‌ها را بدانیم. اما درس هایی می‌توان از افکار جابز و رفتارهای تجاری او یاد گرفت که دانستن آن‌ها برای ما سودمندی بیشتری خواهد داشت.

1. بزرگ فکر کن

این جمله را 10 بار بخوانید و 1 بار به آن فکر کنید. جابز همواره تاکید داشت که نباید در رویا و ایده پردازی خسیس باشیم. زیرا هرچقدر خواسته‌های بیشتری داشته باشید نیروهای بیشتری در درون و بیرون شما برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. خواسته‌های بزرگ اقدامات بزرگ را می‌سازند و شما فقط با انجام یک کار بزرگ می‌توانید دنیا را تغییر دهید.

2. کاری را که دوست نداری انجام نده

شما دوست دارید در این لحظه چه کاری انجام دهید؟
گاهی اوقات ما به قدری در شکل گیری خواسته‌ها و تصمیمات خود از دیگران نظر می‌پرسیم که نتیجه آن گفتگوها، دیگر شباهتی به خواسته قلبی ما ندارد. تنها رسالت ما به انجام رساندن کار درستی است که واقعا خواهان آن هستیم و چه چیز به اندازه هدف والایی که نیروی قلبی ما پشت آن باشد، می‌تواند تاثیرات مثبت بر زندگی انسان‌ها بگذارد؟

3. برای یک هدف، چندین روش وجود دارد

فلوید نورمن یکی از انیماتورهای والت دیزنی دربارهٔ جابز گفته است: 

“جابز در پیکسار سیاست عدم مداخله را در پیش گرفته‌بود و هرگز در امور مربوط به فیلم‌سازها دخالت نمی‌کرد. او آنقدر باهوش بود که برخلاف بیشتر مدیران رده‌بالا، مزاحم هنرمندان نمی‌شد”

تعدادی از همکاران استیو جابز می‌گویند که او در برخی موارد بسیار خودمحور بود و واکنش‌های غیرمعمولی در برابر بعضی اتفاقات داشت اما مشخص است که جایگاه خود را می‌دانست و هوشمندانه بهترین راه را برای گرفتن بهترین نتیجه انتخاب می‌کرد. جابز هم از این حقیقت آگاه بود که گاهی روش‌های کشف نشده، بسیار بهتر از روش‌های آزموده شده ما را به هدف می‌رسانند.

4. وقت زیادی نداریم

جابز می‌گوید: 

“ما وقت زیادی برای انجام کارهای تکراری نداریم و باید همین حالا تمام انرژی خود را به کاری که می‌کنیم اختصاص دهیم. زندگی کوتاه است و زمان ما روزی به پایان می‌رسد. پس بهتر است ارزش فرصتی که به ما داده شده است را داشته باشیم”.

5. زیبایی، در سادگی است

استیو جابز عاشق عبارت “Keep ISimple” بود و در طراحی محصولات اپل تاکید زیادی بر حفظ سادگی محصولات داشت. او عقیده داشت که سادگی بسیار سخت‌تر از پیچیدگی است زیرا شما پس از مدت‌های طولانی وقت گذاشتن و فکر کردن درباره طراحی، می‌توانید از پیچیدگی‌ها عبور کرده و به سادگی برسید.

6. به درونت گوش کن

حقیقت این است که افراد زیادی برای انجام کارهای بزرگ انتخاب می‌شوند، اما افراد کمی کارهای بزرگ را انجام می‌دهند. شاید بتوان استیو جابز را در هر دو دسته قرار داد. ورای تمام ویژگی‌های خوب و بد، جابز یک فرد معمولی بود که ندای درونی خود را از بین تمامی صداهای جهان بیرون کشید و تلاش کرد تا آن کار بزرگ را به سرانجام برساند.

7. متفاوت فکر کن

متفاوت فکر کن (Think Different) عنوان یکی از موفق‌ترین کمپین‌های تجاری است که تصور کمپانی اپل اجرا شد و سمبل آن را می‌توان استیو جابز دانست. جابز به جزئیات اهمیت زیادی می‌داد و جمله ای طلایی در این باره داشت “اگر به چیزی توجه کافی نکنید، از دست خواهد رفت. تمرکز کردن بر هر کاری به نه گفتن احتیاج دارد”. به هر آنچه که مهم نیست یک نه محکم بگویید و جایی ورای همهمه‌های مردم، دنیای خود را خلق کنید.

8. امروز، آخرین روز زندگی من است

” من گاهی جلوی آینه می‌ایستم و با خود می‌گویم اگر این آخرین روزی باشد که زنده ام، آیا از اینکه الان بمیرم راضی هستم؟ اگر پاسخ من نه باشد یعنی چیزی مشکل دارد و من هنوز آماده نیستم. این مکالمه کوتاه درونی، ترس از دست دادن را از بین می‌برد و متوجه می‌شوم که هیچ چیز آنقدر ارزش ندارد که مانع از رسیدن من به خواسته قلبی ام شود”.

نگاهی به دست نوشته های استیو جابز - ساده نگه ش دار

نگاهی به دست نوشته های استیو جابز

[um_loggedin]

مختص مشترکین دیزاین کلاب. شما به این سطح محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید.

ورود یا نام نویسی 🔗

برای دسترسی به صدها درس و محتوای تخصصی در دیزاین کلاب شما نیاز به ثبت نام و تهیه اشتراک دارید.

تمدید یا تهیه اشتراک 🔗 | ورود یا نام نویسی 🔗

.:برای دانلود کاتالوگ آشنایی با محتوای دیزاین کلاب کلیک کنید:.

 

 

[/um_loggedin]
متفاوت فکر کنید اپل

حسن‌ ختام سخنرانی استیو جابز در دانشگاه استنفورد (2005)

“همه از مرگ می‌ترسند حتی آن هایی که دوست دارند به بهشت بروند. من علاقه خیلی زیادی به دراماتیک بودن ندارم، اما در حقیقت وقت ما محدود است و زندگی بسیار غیر قابل پیش بینی‌تر از چیزی که فکر می‌کنیم. پس بیشتر از آنکه منتظر بمانید، شجاعت برداشتن قدم هایی را داشته باشید که قلبتان می‌خواهد.

زمانی که من جوان‌تر بودم نشریه ای به نام کاتالوگ کامل زمین (The Whole Earth Catalog) منتشر می‌شد که من به شدت آن را دوست داشتم. پشت جلد آخرین نسخه این نشریه منظره ای از صبح یک منظره کوهستانی دیده میشد که توجه هر ماجراجویی را جلب می‌کرد. زیر آن عکس نوشته شده بود: Stay Hungry, Stay Foolish یعنی گرسنه بمان، احمق بمان. من همواره خواهان یادگیری بیشتر و اشتیاق برای کشف مسائل جدید هستم و این آرزویی است که برای شما هم دارم”.

جمع بندی

در این دنیای پیچیده، سادگی بسیار مهم است. با وجود همه‌ی تلاش‌هایی که از هر طرف برای جلب توجه مردم می‌شود، هر‌چه رویکرد شما ساده‌تر باشد بهتر است!
واژه (KISS) مخفف شده keep it simple, Stupid است ، و به معنای “ساده بیان کنید” می باشد. اما این یک جمله قدیمی است و به به روزسانی نیاز دارد. می توان آن را اینگونه بیان کرد:

Keep it simple, smarty به این معنا که آن را ساده و هوشمندانه بیان کنید.

سادگی و حفظ آن یک هوشمندی است و افراد هنگام شروع یک کسب وکار باید به آن توجه کنند.

درصـد پیشـرفت شما در این مسیـر:
مسیر دیزاینر 41.9%
گـام بعــدی :
بعدی

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *