حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

آماده‌ی پوشیدن 1994 Prêt-à-Porter

در جهان فقط چند حوزه‌ی خلاقه وجود دارد که مثل فشن و فیلم با هم سازگارند. در طی سالیان در هالیوود، دست‌کم از زمانی که پدیده‌ای به نام مُد یا فشن در جهان شکل گرفته است، چه کارگردانی خواسته باشد لحظه‌ای دراماتیک را به کمک پیراهنی زیبا بر تن زن یا مردی زیبا خلق کند یا طراحان فشن چیزی به دنیای سینما اضافه کرده باشند، رابطه‌ی هم‌زیستانه‌ی مسالمت‌آمیز میان سینما و فشن بعضی از به ‌یاد ماندنی‌ترین لحظات را بر پرده‌ی سینما خلق و ثبت کرده است.

از همین رو، اگر صرفاً می‌خواهید کنجکاوی خود را نسبت به صنعتی که تا این اندازه رازآلود است، یا می‌خواهید پشت‌پرده‌های بعضی از مهم‌ترین لحظات در تاریخ فشن را بدانید، یا که نه، صرفاً می‌خواهید دمی از هنر در خیاطی و طراحی لذت ببرید، می‌توانید تمام فیلم‌های ماندگار مرتبط با فشن را در بخش معرفی فیلم محبی دیزاین پیدا کنید؛

آماده‌ی پوشیدن» Prêt-à-Porter

یک فیلم کمدی آمریکایی محصول سال ۱۹۹۴ به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی رابرت آلتمن و فیلمبرداری شده در هفته فشن پاریس با میزبانی بازیگران، مدل‌ها و طراحان بین‌المللی است. فیلم ممکن است به خاطر حضور کوتاه شخصیتهای مهم در تعداد زیادی از صحنه‌های فشن و صحنه پایانی که ۲ دقیقه زنان مدل برهنه را در حال راه رفتن به روی دفیله نشان می‌دهد معروف باشد.

Pret a Porter دیزاین کلاب
  • سال انتشار: ۱۹۹۴
  • بازیگران: مارچلو ماستریانی، سوفیا لورن، جولیا رابرتز، تیم رابینز، کیم بیسینگر، فارست ویتاکر، لورن باکال
  • امتیاز راتن تومیتوز به فیلم: ۲۴ از ۱۰۰

در قصیده‌ی بی ‌در و پیکر، پرستاره و بسیار کنایه‌آمیز رابرت آلتمن در وصف صنعت مد، هیچ چیز آ‌ن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. در این فیلم که از سبک امضای فیلمساز یعنی مستندنما یا Mockumentary استفاده شده است، چهره‌های مشهوری همچون جولیا رابرتز، سوفیا لورن، و لورن باکال حضور دارند که همگی نقش مدگرایانی را در هفته‌ی مد پاریس پس از مرگ اولیویه دو لا فونتن، رئیس هیئت مدیره‌ی شؤرای مد شهر، بازی می‌کنند. «آماده‌ی پوشیدن» در زمان اکران هم با هجمه‌ای از انتقادات مواجه شد و هم به لحاظ تجاری با شکست مواجه شد؛ اما واکنش مبهم صنعت مد نسبت به آن در طول سال‌ها مهربانانه شد. این فیلم که حل معمای یک قتل را در خلال هفته‌ی مد پاریس و پشت‌پرده‌های آن روایت می‌کند، سندی است از روزهای اوج و هیجان‌انگیز دنیای فشن در دهه‌ی ۱۹۹۰. اگر می‌خواهید با این دنیای مد در این دهه آشنا شوید، «آماده‌ی پوشیدن» بهترین گزینه است.

آماده پوشیدن فیلم طراحی

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *