درحال انتقال

رشته طراحی موتورسیکلت + فیدمطالب

طراحی موتورسیکلت را می توان از جمله فعالیت هایی توصیف کرد که ظاهر، عملکرد و مهندسی موتورسیکلت ها را تعریف می کنند…

سال‌هاست که پیشرفت تکنولوژی در صنعت خودرو و موتورسیکلت بسیار تأثیر داشته است. به‌طوری که می‌توان فرم نهایی محصول طراحی شده روی کاغذ را به‌طور کامل به‌وسیله نرم‌افزارهای مرتبط و در دنیایی مجازی مدل‌سازی کرد. این موضوع تصویری نادرست از پروسه طراحی این محصولات بزرگ جثه به‌وجود آورده است که گویی فرم یک خودرو طرحی از پیش‌نهایی شده بر روی کاغذ دو بعدی است که پس از آن به‌دلیل نیاز صنعت به خروجی دقیق به‌منظور تولید انبوه، به‌وسیله کامپیوتر مدل‌سازی می شود؛

طراحی موتورسیکلت

در حالی که طراحی موتورسیکلت  روندی است متشکل از احساس و منطق که همچون مجسمه‌ای به‌دست مجسمه‌ساز شکل می‌گیرد و زنده می‌شود؛ فرم از روی کاغذ تحلیل شده و در دنیای حقیقی با موادی شکل‌پذیر به تکامل می‌رسد و لحظه لحظه باید با دو چشم بررسی و با دست لمس شود تا به حقیقت ذهنی طراح نزدیک‌تر شود؛ نه در ابعاد یک مانیتور در پشت صفحه‌ای شیشه‌ای و با حجمی نا ملموس و در واقع پروسه طراحی در بخش مدل‌سازی همچنان ادامه دارد.

طراحی موتورسیکلت از نظر حرفه ای شاخه ای از طراحی صنعتی است، شبیه به طراحی خودرو با استفاده از تکنیک ها و روش شناسی یکسان، اما محدود به مجموعه ای از کنوانسیون ها در مورد آنچه برای عموم خرید قابل قبول است. 

طراحان حرفه ای موتورسیکلت تقریباً همیشه مدرک طراحی صنعتی، مهندسی طراحی صنعتی یا مشابه آن را در دست دارند و آموزش هایی در سبک سازی، مدل سازی و همچنین دانش در جنبه های فناوری مرتبط با خودروهای تک پیست دارند. اگرچه هیچ مدرکی به عنوان تخصص در هر ثانیه وجود ندارد، اما اکثریت نامزدها از طریق کالج ها و دانشگاه هایی با دوره های طراحی حمل و نقل تأسیس شده فارغ التحصیل می شوند، و به عنوان طراحان خودرو آموزش می بینند.

طراحی موتور سیکلت

بیشتر تولیدکنندگان موتورسیکلت OEM مانند هوندا، سوزوکی، کاوازاکی، ب ام و، دوکتی، پیاگیو و دیگران استودیوهای طراحی در خانه دارند که به این منظور اختصاص داده شده اند، در حالی که برخی دیگر مانند یاماها و کی تی ام به مشاوره های طراحی مستقل تخصصی بستگی دارند.

کلاس بندی موتورسیکلت ها

تغییر نسل و طراحی موتورسیکلت ‌های ژاپنی و اروپایی

همان طور که خودروها دارای کلاس بندی هستند، موتورسیکلت ها هم کلاس بندی خودشان را دارند و بسته به نوع کاربری و سلیقه افراد و … در کلاس های مختلف قرار می گیرند، مطلبی که در ایران به آن کمتر پرداخته شده است. 

  • Scooters
  • (Standard (Naked
  • Super naked
  • Sport
  • Super bikes
  • Dual Sport
  • Cruiser
  • Touring
  • (off-Road (Trial
  • Utility

روابط طراحی و مهندسی موتورها

با توجه به اهمیت کوچک تر بودن فضای طراحی و تفاوت بالای قطعات مکانیکی و یا حتی موتورهای در معرض طراحی موتور سیکلت، تقریبا همیشه طراحان حساسیت و آگاهی بیشتری نسبت به طراحان خودرو دارند. در شرایط OEM، تیم های بزرگی از مهندسان و متخصصان حرفه ای بر روی هر توسعه پروژه همکاری خواهند کرد و به طراح این امکان را می دهند که بر جنبه های نامحسوس تر یا ذهنی تر طراحی مانند سبک سازی، روانشناسی رابط انسان و ماشین، و روابط بازار و فرهنگی تمرکز کند؛

در مسائل دیگر مانند ارگونومی مکانیکی خالص (مانند ارتفاع صندلی، قرار دادن دسته و غیره)، یا چیدمان اساسی (محل اجزای اصلی، ذخیره سازی و غیره) معمولاً همپوشانی قابل توجهی بین طراح و مهندس وجود دارد. طراح به طور اسمی از یک رابط انسانی به هر مشکل نزدیک خواهد شد، یا از دیدگاه «احساس» یا «غیرمنطقی» (مثال: «آیا این ماده احساس سرما می کند یا گرم است و آیا این احساس مناسب مصرف کننده هدف این خودرو است؟»)، در حالی که مهندس با رویکرد «منطقی» یا بالینی وزن تجربی علت و اثر هر تصمیم طراحی در برابر اهداف طراحی فنی و اقتصادی پروژه به هر مشکل حمله خواهد کرد (به عنوان مثال : “آیا می توان این ماده را به شکل مورد نظر طراح قالب ریزی کرد؟ آیا تولید آن بیش از حد گران خواهد بود؟»

فید مطالب رشته طراحی موتورسیکلت

مختص مشترکین دیزاین کلاب✔

Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-150x150.jpg" class="attachment-thumbnail size-thumbnail wp-post-image" alt="حقوق مصرف کننده" srcset="https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-150x150.jpg 150w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-300x300.jpg 300w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-1080x1080.jpg 1080w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-768x768.jpg 768w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-250x250.jpg 250w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-100x100.jpg 100w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3-600x600.jpg 600w, https://mohebbidesign.com/wp-content/uploads/2023/01/World-Consumer-Rights-Dayمصرف-کننده-یا-consumer3.jpg 1200w" sizes="(max-width: 150px) 100vw, 150px" title="قوانین و حقوق مصرف کننده محصول 1">

قوانین و حقوق مصرف کننده محصول

بیشتر بخوانید
ایمیل سازمانی

نحوه نگارش یک ایمیل حرفه‌ای و رسمی | انگلیسی و فارسی

بیشتر بخوانید
the grand tour

مستند “تور بزرگ”

بیشتر بخوانید
طراحی-موتورسیکلت-bmw2

کلاس بندی موتورسیکلت ها 

بیشتر بخوانید
طراحی ویژه کاربران معلول

طراحی محصول ویژه کاربران معلول

بیشتر بخوانید
چرخه حیات محصول

چرخه حیات محصول | SDLC

بیشتر بخوانید
طراحی موتور سیکلت

رفتارشناسی مصرف کننده موتورسیکلت

بیشتر بخوانید
دوره جامع دیزاین محصول و خدمات

۵ توصیه برای طراحی محصول از برجسته‌ترین شرکت‌های محصول‌محور جهان

بیشتر بخوانید
Trello-Statistics-نرم-افزار-ترلو

مدیریت پروژه با ترلو | Terllo

بیشتر بخوانید
5 قانون در طراحی اتوماسیون‌های صنعتی و محصولات آن

5 قانون در طراحی اتوماسیون‌ها و محصولات صنعتی

بیشتر بخوانید
design_systems دیزاین سیستم

دیزاین سیستم چیست و چه کاربردی دارد؟

بیشتر بخوانید
طراحی موتورسیکلت وسپا

آشنایی با موتور “وسپا” تاریخچه و انواع مدل های آن

بیشتر بخوانید

مخفی کردن ظاهر محصول، قبل از عرضه عمومی

بیشتر بخوانید
طراحی پایدار Sustainable design

طراحی پایدار | Sustainable Design

بیشتر بخوانید

پژوهش و طراحی مفهوم

در طراحی موتورسیکلت OEM، رویه عادی توسعه یک موتورسیکلت جدید شامل همان مراحل در دیگر رشته های طراحی حرفه ای است: شناسایی یک مصرف کننده هدف، تحقیق در مورد آن ها برای شناسایی معیارها و اهداف پروژه، سپس پیشنهاد جهت های مفهومی به صورت کتبی شناخته شده به عنوان مختصر طراحی یا QFD. از این نقطه، آثار هنری برای برقراری ارتباط بصری ایده های طراح توسعه می یابد. این ها در طراحی 2Db یا فرم مصور ارائه شده اند، که از آن یک جهت برنده برای توسعه بیشتر انتخاب شده است. هنگامی که یک طراحی رضایت بخش بر روی کاغذ تاسیس شده است (اصطلاح کاغذ یک عمومیت است که می تواند شامل رندر دست سنتی، آثار هنری دیجیتال و یا نقاشی CAD) ، سپس مدل سازی در مقیاس کامل شروع به تحقق طراحی در فرم ملموس 3D.

مختص اعضاء
بخشی از محتوا مختص اعضاء و مشترکین دیزاین کلاب می‌باشد. شما وارد اکانت خود نشده اید.

آموزش اتود اولیه طرح موتورسیکلت

در  این ویدئو آموزش اتود اولیه و طراحی موتور سیکلت رو خواهید دید.

آماتور و متخصص در طراحی موتور سیکلت

شما به این سطح از محتوا دسترسی ندارید و یا وارد اکانت خود نشدید. بخشی از محتوا مختص اعضاء و مشترکین می‌باشد.

ورود یا عضویت

restricet content notice 3 دیزاین کلاب

خرید یا تمدید اشتراک | ورود یا عضویت

.: برای دانلود کاتالوگ آشنایی بامحتوای دیزاین کلاب اینجا کلیک کنید :.

 

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *