حرفه طراحی خود را با محتوای به‌روز و متفاوت ما که باهدفِ پرورش مهارت‌ها و رها کردن خلاقیت ایجاد شده است، به سطح بعدی ببرید

مشترک شوید
فیدها

سطح دوم | قواعد بازی

ببینید خیلی اهمیت داره ما وارد هر فضایی میشیم اول بدونیم چه قوانینی رو مردم اونجا بهش پایبندن و چه چیزایی ارزشه و چه چیزایی ارزش نیست، هر فعالیتی ائم از هنری، بیزنسی، ورزشی قواعد و ضوابط خاص خودش رو داره و تا شما یک دسپلینی رو نتونید دست مایه شروع کارتون کنید، ممکنه از مسیر منحرف بشید؛ بذارید مثال بزنم و بعد بیشتر در مورد اهمیت این فصل می‌گم؛

  • فرض کنیم شما قصد دارید یک مدل بشید، از نظر خیلی از ماها شاید مدل شدن کار راحتی باشه، شاید در ظاهر فکر کنید یک مدل فقط وامیسته جلو دوربین و چیک چیک عکس می‌گیره، اما شما برای اینکه یک مدل باشید باید مدل رو اول از همه زندگی کنید! اگر مدل هستید باید در اوج زیبایی باشید و عکسی که ازتون منتشر می‌شه بیننده رو به وجد بیاره…
    • در واقع کار مدل زیبا بودن و زیبا بنظر رسیدنه! باید عکسی که از مدل منتشر می‌شه همه نکات حرفه ای توش رعایت شده باشه تا هیچ کس نتونه ایرادی بگیره چه از نظر هیکل که باید قطعا با رژیم غذایی درست و ورزش فیت نگه‌ش دارید و چه از نظر استایل لباس پوشیدن و میک آپ تون باید سبک شخصی خودتون رو باید داشته باشید تا در عرصه مدلینگ بتونید حرفی برای گفتن داشته باشید!  ببینید چقدر داستان می‌تونه پشت یک حرفه باشه که ما ازش ناآگاهیم؛
  • یا یک معمار رو در نظر بگیریم که قصد داره یک ویلا بنا کنه،  معمار باید اصول لکه گذاری درست نقاط مختلف خوه رو بدونه مثلا آشپزخونه و اتاق خواب و ورودی های خونه رو کجا قرار بده که بهترین سرویس رو به کاربرای خونه بدن، باید بتونه طرح سه بعدی بنا رو رندر بگیره که کارفرما در واقعیت مقایس فضا ها تناسبشون رو ببینه، باید مصالح و مواد ساخت ساز به روز اون منطقه اقلیمی رو بشناسه و باید طرح نما رو با توجه به آب هوا منطقه دیزاین کنه، باید اکسسوری و مبلمان خونه رو بتونه بدرستی ست کنه و طوری جای گذاریشون کنه که سالهای سال بشه ازشون استفاده کرد و …
    • یک معمار در واقع وقتی یک پروژه قبول میکنه باید به تمام آداب ساخت ساز مسلط باشه، حالا شما این دو مثال رو وفق بدید به هر حرفه ای،  همینه که میگم رسانه ها و مردم اغلب فرم کار رو میبینن و فرآیندی که پشت اون اتفاق افتاده رو در نظر نمیگیرن، امیدوارم درک کرده باشید منظورم از چیره شدن چیه، البته این دو مثالی که زدم در صنعت مدلینگ و معماری در پروژه های حرفه ای و بزرگ هر بخش کار رو یک فرد متخصص اون رشته انجام میده اما مغز متفکر پشت محصول  دیزاینره و در ثانی معمولا اکثر دیزاینر ها در شروع مسیر 90 در صد کارها رو باید به تنهای انجام بدن.

من در سطح دوم مسیردیزاینر میخوام  راجع به آداب و اصولی با شما صحبت کنم که با توجه به روند کار شرکت های بزرگ محصول محور و دیزاینر های بزرگ دنیا رعایت می‌شه و این موارد رو با بیشتر از 3سال تحقیق در مورد این شرکت ها استخراج شون کردم و با تجربه واقعی خودم از بازار کار ترکیبشون کردم،  و  شما هم باید در شروع هر پروژه طراحی محصول و در مدیریت شرکت و سازمانتون رعایتشون کنید، اگر می‌خواید در مسیر خالقان محصول قرار بگیرید ، ‌آداب دیزاین و دیزاینر بودن رو رعایت کنید. در این قدم میخوایم یک چهارچوب تعریف کنیم که بتونیم به درستی در مسیر خلق محصول گام برداریم و در هر مرحله بدونیم قدم بعدی کار ما چی هست؟
بدونیم قبل از اینکه وارد فاز جدی تره طراحی محصول بشیم باید چکار کنیم و بعد از تولید وظیفه ما به عنوان دیزاینر یک محصول چیه؟

این قدم شما رو طراح و مدیر محصول حرفه ای و ساختارمند تری خواهد کرد، فردی که بیش از کسب درآمد، به ارزش ایجادشده توسط محصول‌ش توجه دارد و تسلط نسبی به حق و حقوق خودش و مصرف کننده محصول پیدا می‌کند.

مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *