نمادشناسی در طراحی
رنگهای چندرنگ
مراحل طراحی و تولید ماشین های عجیب فیلم Mad Max
برای کشف راهحل از طبیعت بپرسید | AskNature
پلتفرم مبادله زبان
هواپیمای دوزیست
برگرکینگ هالووین
نقشه انفجاری
پارچه هولگرامی
در اولین سطح از مسیردیزاینر با مفاهیم اولیه مهم و کلیدی آشنا خواهیم شد و در مورد ایده پردازی، حل مسئله و کشف محصول صحبت خواهیم کرد.
در گام دوم از مسیر به یادگیری اصول، فرهنگها و لایف استایل دیزاینری خواهیم پرداخت. در این مرحله دانشجو بین استراتژیها و اصول کسب و کار کاوش خواهد کرد و اطمینان حاصل میکند که ایده او منطبق با قواعد و فرهنگ بینالمللی طراحی محصول توسعه پیدا کند.
سومین سطح از مسیردیزاینر شمارا تبدیل به یک طراح پیشرفته و مشاور فنی خواهد کرد. در هر بخش ازین سطح شما جزئی کلیدی از محصولتان را میشناسید و آن را بهبود میدهید. طراحی معماری محصول مهم ترین مرحله از فرآیند خلق محصول است. شما در این مرحله عملکرد، شکل، رنگ، تجربه و تمام جزئیات آن را لمس خواهید کرد.
هیچ محصول و سازمانی بدون مدیر و رهبری توانمند پیشرفت نخواهد کرد. مدیریت به معنای توانمندی در برنامه ریزی، سازماندهی و تصمیمگیریست. امروزه مدیریت خود رشتهای تخصصی و گستردهاس، ما در این سطح از مسیردیزاینر مدیریت را با تمرکز بر مدیریت محصول فراخواهیم گرفت.
بالاترین سطح از مسیر یعنی سطح پنجم، انتهای مسیر شما در سفردیزاینر شدن نیست… بلکه شروعیست برای خلق محصولات جدید با دانشی که آموختید. مهارت های طراحی محصول تا همیشه شما را به سمت خالق بودن و ایده پردازی سوق میدهد. در این سطح شما با انتخاب حوزه موردعلاقه خود شروع به عمیق تر شدن در آن رشته خواهید کرد.
سطح 1: “عضلانیست آماتور”
هدف: ایجاد عادت تمرین و افزایش اعتمادبهنفس در حل چالشهای کوچک.
ویژگی تمرینها: ترکیب دو مفهوم متضاد و خلق ایده جدید، تمرینهای ساده و سرگرمکننده، تمرکز روی ایدهپردازی و خلاقیت اولیه.
سطح متوسط: “عضلانیست پیشران“
هدف: تمرکز بر مهارتهای طراحی محصول و حل مسئله.
ویژگی تمرینها: ترکیب دو مفهوم متضاد و خلق ایده جدید، تمرینهای ترکیبی با چالشهای بیشتر، شروع استفاده از تکنیکهای خلاقیت واگرا و همگرا
سطح پیشرفته: “لیگ ستارهها”
هدف: تقویت مهارتهای تفکر استراتژیک و خلاقیت کاربردی در پروژههای پیچیده.
ویژگیها: تمرینهای چندمرحلهای با ترکیب ایدهپردازی و اجرا، تمرکز بر سناریوسازی، داستانپردازی و طراحی محصول نوآورانه، زمان هر تمرین: 30-45 دقیقه
بیایید بعضی چیزها را خودمان برای خودمان بسازیم. اما نه آن چیزهایی که همین الان در فروشگاهها عرضه میشود. بلکه چیزهایی که در هیچ فروشگاهی ارائه نمیشود.
Change "I don't know" to "I don't know yet"
به انگلیسی: Feasability Studies به فارسی:امکان سنجی، مطالعات امکان سنجی، مخفف TELOS اشاره به پنج زمینه امکان سنجی فنی، اقتصادی، حقوقی، عملیاتی و برنامه ریزی است. توضیح بیشتر: امکان سنجی ارزیابی...
به انگلیسی: Interaction Design و به اختصار: IxD به فارسی: طراحی تعاملی – طراحی تعامل توضیح بیشتر: طراحی تعاملی عبارت است از طراحی سامانههای محاورهای (Interactive) برای پشتیبانی از شیوههایی که مردم...
به انگلیسی: commodity | commoditized ترجمه به فارسی: کالای اولیه، محصول خام توضیح بیشتر: طبق تعاریف، کامودیتی کالایی است که قابلیت معامله با کالاهای مشابه را داشته باشد. این کالاها عموما مواد...
به انگلیسی: Usability به فارسی: کاربردپذیری، قابلیت استفاده در طراحی تعامل، کاربردپذیری شاخصهای است که میزان سهولت کاربری یک ابزار را نشان میدهد. تعریف کاربردپذیری از دیدگاه « سازمان بینالمللی استانداردسازی »: میزانی که یک محصول میتواند توسط کاربران خاصی...
آماده ای طراحی رو سنگین تر تمرین کنی؟ برای کشف محتوای جدید کاوش کنید. رد کردن
اگر بعد چندساعت کاوش، حس میکنی باید سنگینتر تمرین کنی…
عناصرطراحی
در یک طرح مینیمال، از فضای خالی بهعنوان عنصر طراحی استفاده کن.
اول کاربر، بعد زیبایی.
محصولی که زیباست اما استفاده از آن سخت است، موفق نمیشود.
عملکرد را بر طراحی اولویت دهید.
الهام از ساختارهای طبیعی میتواند منجر به طراحیهای نوآورانه و کارآمد شود.
آخرین دیدگاهها