انواع نقش کاربران سیستم
مشترکین دیزاین کلاب در سطوح و نقشهای مختلفی شناسایی میشوند و هر نوع کاربر دسترسی متفاوت و محتوای منحصر بفرد خود را مشاهده خواهد کرد. در ادامه با این موارد و پیش نیازهای هر رنک بیشتر آشنا خواهید شد.
سطوح
دیزاینر سطح 1 | Beginner
در اولین سطح از مسیردیزاینر با مفاهیم اولیه مهم و کلیدی آشنا خواهیم شد و در مورد ایده پردازی، حل مسئله و کشف محصول صحبت خواهیم کرد. این گام پیش نیاز سطوح بعدی میباشد و مطالعه تمام درسهای آن اجباریست. دسترسی شما به سطوح بعد تنها زمانی امکان پذیر میشود که تمام درسها آن را مطالعه کنید و پروژه نهایی آن را انجام دهید.
20 Requirements
- دیزاین چیست و چطور به ما کمک میکند؟
- دیزاینر به چه کسانی گفته میشه؟
- تفکر دیزاین | مدل ذهنی دیزاینر
- طراحی یا دیزاین؟ | طراحی دیزاین محور
- هنر و دیزاین، دیزاینر و هنرمند
- صنعت و دیزاین، دیزاینر و صنعتگر
- طراحی سبک و اهداف شخصی
- انتخاب مهارت و گرایش مورد علاقه
- محصول چیست؟ و انواع محصول کدام است
- محصولات مبتنی بر مد و کارکرد: مقایسهای بین دو جهان طراحی محصول
- مروری بر تاریخ طراحی محصول
- کشف محصول و تعریف فضای مسئله
- ایده چیست و چطور بهش دست پیدا کنیم؟
- نوآوری محصول جدید
- چرخه حیات محصول | SDLC
- مهارت حل مسئله
- بریف محصول | سندتفهیم نامه طراحی
- پروتوتایپ | نمونه اولیه | ویژگی ها و مزایای آن
- MVP چیست و چه کاربردی دارد؟
- پروژه نهایی
دیزاینر سطح 2 | Explorer
در گام دوم از مسیر به یادگیری اصول، فرهنگها و لایف استایل دیزاینری خواهیم پرداخت. در این مرحله دانشجو بین استراتژیها و اصول کسب و کار کاوش خواهد کرد و اطمینان حاصل میکند که ایده او منطبق با قواعد و فرهنگ بینالمللی طراحی محصول توسعه پیدا کند.
30 Requirements
- دیزاین سیاه: قدرت و مسئولیت در طراحی
- ترویج ایده: چطور اشتراکگذاری ایدهها میتواند انگیزهتان را نابود کند؟
- دانش کسبوکار محصولمحور: تبدیل ایدهها به موفقیتهای پایدار
- محصول رایگان، فرصت یا تهدید؟
- داستان سرایی در ارائه محصول
- الگوپردازی: فرهنگ طراحی محصولات مقیاسپذیر و هوشمند
- هویتسازی در طراحی محصول: چرا اهمیت دارد؟
- اهمیت طراحی بومی: خلق محصولاتی که ریشه در زیستگاه دارند
- مدیریت زمان: کلیدی برای موفقیت عرضه محصول
- سطح انرژی: رسیدن به اوج انرژی جسمی
- توجه به محیط کار با الهام از فرهنگ طراحی مدرن
- نحوه نگارش یک ایمیل حرفهای و رسمی
- کسبوکار چیست و استارتاپ کدام است؟ | Start-Up
- کارآفرینی: خلق آینده مترقی با طراحی محصولات جدید
- طرح و مدل کسبوکار (Business Model): تعاریف و کارکردها
- تعریف پروژه و عملیات | Project vs Operation
- ارزشآفرینی در طراحی محصول و کسبوکار: چگونه از ایده تا تمایز برسیم؟
- مفاهیم اخلاقی و فلسفی در طراحی آینده
- طراحی انسان محور | طراحی مردم گرا | HCD
- حقوق مصرف کننده محصول
- ابزار چیست و چه کاربردی دارد؟
- جسارت در طراحی و ساخت سلیقه مخاطب
- تفکر استراتژیک در راهاندازی کسبوکار و نمونههای موفق
- استراتژی پلتفرم
- استراتژی کارتتریج
- استراتژی پیوت
- استراتژی ادغام و اکتساب
- تحلیل رقبای بالفعل و بالقوه محصول
- تئوری Job’s To Be Done | JTBD
- پروژه پایانی
دیزاینر سطح 3 | Architecture
سومین سطح از مسیردیزاینر شمارا تبدیل به یک طراح پیشرفته و مشاور فنی خواهد کرد. در هر بخش ازین سطح شما جزئی کلیدی از محصولتان را میشناسید و آن را بهبود میدهید. طراحی معماری محصول مهم ترین مرحله از فرآیند خلق محصول است. شما در این مرحله عملکرد، شکل، رنگ، تجربه و تمام جزئیات آن را لمس خواهید کرد.
39 Requirements
- اصول عمومی در طراحی محصول جدید
- عناصر تاثیرگذار طراحی محصول جدید: نکاتی که تفاوت ایجاد میکنند
- بررسی مِتدهای طراحی محصول در 3 استودیوی بزرگ دنیا
- طراحی محصول با نگاه استیو جابز
- مردمنگاری و طراحی محصول: پلی میان انسانشناسی و خلاقیت | Ethnography
- طراحی استاندارد: کلید حرفهایگری و اعتمادسازی در محصولات | DSP
- طراحی پایدار: به سوی دنیای سبزتر و پایدارتر | Sustainable Design
- طراحی تعاملی محصول؛ کارکردها و اهمیت | Interactive Design
- زیبایی شناسی در طراحی: طراحی در مقابل تزئینات
- طراحی زیست تقلید | Bionics
- انواع رویکرد در طراحی معاصر
- طراحی مفهوم | کانسپت دیزاین
- طبیعت و دیزاین | طراحی محصول با الهام از طبیعت
- طراحی ارگونومی: تعادل بین کارایی، راحتی و زیبایی در محصولات | Ergonomic
- طراحی محصولات خودآموخته| Self-Learning Products
- طراحی سمت کاربر: توجه به تجربه محصول | User Side Design
- روانشناسی رنگ و نور در طراحی
- طراحی رابط کاربری | پیکره محصول | Ui
- طراحی تجربه کاربری (UX)
- طراحی متقاعد کننده یا ترغیبی | persuasive design
- گیمفیکیشن چیست و چگونه بازیسازی بر طراحی محصول تأثیر میگذارد؟
- طراحی محصول با متد روانشناسی
- لحظه “آها” در تفهیم محصول | Aha Moment
- شناخت فرم و عملکرد محصول | Form & Function
- رفتار شناسی و علوم اعصاب رفتار
- طراحی رفتار و طراحی برای تغییر رفتار
- طراحی پیشرفته برای تغییر رفتار
- طراحی سفارشی و شخصیسازی شده | Custom Design
- طراحی پرسونامحور: خلق محصولات با نگاه به مشتریان واقعی | Persona Driven
- طراحی شهودی براساس احساسات به جای حقایق | Intuitive design
- رویکرد نوکاهی در طراحی محصول
- طراحی هویت بصری محصول/برند
- سبک و استایل در طراحی محصول: هویت بصری و شخصیت طراحی
- نمادشناسی و نمادگرایی در طراحی محصول
- طراحی محصولات خودآموخته (Self-Learning Products)
- طراحی محصولات آیکونیک: خلق نمادهای جاودان | iconic Design
- ۵ توصیه برای طراحی محصول بهتر
- دیزاین سیستم چیست و چه کاربردی دارد؟
- پروژه پایانی قدم سوم
دیزاینر سطح 4 | Leadership
هیچ محصول و سازمانی بدون مدیر و رهبری توانمند پیشرفت نخواهد کرد. مدیریت به معنای توانمندی در برنامه ریزی، سازماندهی و تصمیمگیریست. امروزه مدیریت خود رشتهای تخصصی و گستردهاس، ما در این سطح از مسیردیزاینر مدیریت را با تمرکز بر مدیریت محصول فراخواهیم گرفت.
29 Requirements
- دانش مدیریت
- مدیریت محصول | Product Managment
- آشنایی با بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه
- متد چابک در مدیریت پروژه طراحی محصول | Agile
- پرزنت محصول | پیتچ ایده
- برند چیست؟ | اجزای یک برند چه چیزهایی هستند؟
- مدیریت منابع | Resource Management
- تفکرسیستمی
- تحلیل رقبای بالفعل و بالقوه محصول
- تولید محصول
- استراتژی هایی برای خط تولید محصول
- چرخه حیات محصول | SDLC
- تولید افزایشی | Additive manufacturing
- شکست پروژه بزرگ به کارهای کوچک
- رمز موفقیت سیستم خط تولید تویوتا
- توسعه محصول | توسعه استارت آپ| اسکیل آپ
- کار تیمی | Team Work
- شناخت پوزیشن های مختلف سازمانی
- شرح شغل | Job Description
- سوالات گوگل در مصاحبه استخدامی | Google HR
- آنبوردینگ نیروی سازمانی | Onbording
- طراحی فیچر محصول | Product Feature
- جذب سرمایه برای شرکت | عرضه اولیه سهام و کوین | ICO/IPO
- هفت نکته مهم برای مدیران
- بازاریابی محصول چیست؟ | Product Marketing
- فروش | Sell’s
- سنجش تناسب محصول با بازار | PFM
- قیمت گذاری محصول
- پروژه پایانی
دیزاینر سطح 5 | Futuristic
بالاترین سطح از مسیر یعنی سطح پنجم، انتهای مسیر شما در سفردیزاینر شدن نیست… بلکه شروعیست برای خلق محصولات جدید با دانشی که آموختید. مهارت های طراحی محصول تا همیشه شما را به سمت خالق بودن و ایده پردازی سوق میدهد. در این سطح شما با انتخاب حوزه موردعلاقه خود شروع به عمیق تر شدن در آن رشته خواهید کرد.
8 Requirements
- طراحی تولید محصولات (Production Design): پلی میان ایده و واقعیت
- محصولات قابل شخصیسازی در مقیاس: آینده طراحی و تولید
- طراحی محصول برای فضاهای نوظهور (مثل فضا یا متاورس)
- روندهای آینده طراحی محصول: آیندهای فراتر از زیباییشناسی
- معماری برند | طراحی سبد محصولات
- طراحی محصولی برای 10 سال آینده: تمرینی برای خلاقیت و آیندهنگری
- کسب رتبه بالاتر از 250
- کسب یک نقش تخصصی
مهارتهای جانبی
طراح سمت کاربر
طراحی سمت کاربر یا طراحی کاربر محور یا توسعه مبتنی بر کاربر، یک چارچوب فرایندی است که در آن، در هر مرحله از فرایند طراحی، تعامل گستردهای با کاربرهای واقعی محصول یا خدمات انجام میگیرد، که هدف آن تطابق محصول، خدمات یا فرایند طراحی شده، با کاربر آن میباشد. در طراحی کاربر-محور به مسائلی چون کاربردپذیری، ویژگیهای کاربر، محیط، وظایف و گردش کار محصول، خدمات یا فرایند، توجه ویژهای میشود.
سمت کاربر خود یک چتر رشتهای محسوب میشود و شامل گرایش های تخصصی تری مانند طراحی تجربه کاربری، طراحی رابط کاربری و طراحی رفتار کاربر میشود.
طراحی تولید
طراح تولید کسی است که وظیفه بوجود آوردن ظاهر یک محصول را برعهده دارد، یک خلاق و پژوهنده که تمام دپارتمان هنری و طراحی با او در ارتباط هستند .
طراح تولید (بخصوص در صنعت سینما) فردی است که مسئول زیباییشناسی کلی محصول میباشد. طراحی تولید حسی از دوره زمانی، مکان طرح و کنشها و احساسات شخصیت را به بینندگان القا میکند. طراحان تولید با همکاری مستقیم با کارگردان و تهیهکننده، نقش خلاقانه کلیدی در خلق محصول دارند.
3 Requirements
- دیزاینر سطح 4
- کسب رتبه بالاتر از 1000
- مطالعه محتوای رشته طراحی تولید
نقشها
دیزاینر
نقش پایه تمامی کاربران دیزاین کلاب
طراح کفش
4 Requirements
- دیزاینر سطح 4
- اشتراک ویژه دیزاین کلاب
- مطالعه محتوای فید طراحی کیف و کفش
- رتبه بالاتر از 1000